Published: 2012-05-16 Time: 13:41:09 Filed Under:

Kapitel 16 - I'm worried, angry, in love.

jag vände mig om och sprang in till hotellet, pussen skulle säkert hamna i tidningen senare idag eller imorgon bitti, jag ryckte på axlarna, tryckte på hissknappen och väntade på att hissen skulle komma ''PLING'' hördes det från hissen, dörrarna öppnades och gissa vad?, i hissen stod...

I hissen stod Jasmine Villegas, hade hon fortfarande mage till att komma, efter allt hon hade gjort?!
''Justin, låt mig förklara'' sa hon snabbt och steg ut ur hissen, ''Förklara vad?, vi har inget att snacka om'', Jag kollade ilsket på henne, det var inte såhär jag ville vara mot henne, men jag kunde inte, ilskan steg upp och snart blev jag illröd och skulle kunna börja skrika när som, nej Justin, såhär kan du inte vara, du kan inte skylla allting på hennenär du själv har gjort dubbelt så mycket och hårdare, ''Kan vi gå och sätta oss någonstans?, prata i lugn och fred?'' Hade jag verkligen tid att slösa? när jag hade miljoner av fans därute som jag inte ville göra besvikna och en tjej jag skulle göra vad som helst för att få träffa. ''Jag kan inte just nu Jasmine, kan jag ringa upp dig senare eller imorgon?'' hon tittade besviket på mig, ''lova att ringa, för jag behöver berätta en massa dåliga nyheter om Axelia'' en stöt for igenom kroppen, kan inte vänta, måste veta. Jag fick en klump i halsen ''Kom'' sa jag och gjorde en gest ut genom dörren, vi steg åter ut i den varma luften och jag drog upp mina bilnycklar till min Range Rover som jag fick av Usher när jag fyllde 16, jag log av tanken, ''Justin?'' Jag kollade på henne ''Aa?'' hon kollade på mig och log, jag måste erkänna, hon har ett riktigt fint leende, en av dom dumma sakerna som fick mig att lämna Hon-Som-Inte-Får-Nämnas-Vid-Namn. Jag föll för Jasmine's skönhet, inte hennes personlighet och allt annat jag ville ha i en tjej, jag låste upp och öppnade passagerarsätet till henne, hon log tacksamt och satte sig ner, jag smällde igen bildörren och sprang runt bilen, jag fick en skymt av en papparazzi, jag himlade med ögonen, ''Kan dom aldrig lämna mig ifred?'' muttrade jag och öppnade min dörr och satte mig bakom ratten, jag körde iväg till den närmaste resturangen som var runt hörnet, vi kunde lika gärna gått hela vägen, men jag var för lat ''Såå?'' sa jag när vi hade satt oss ner vid ett bord, jag ville höra allt från A till Z, ''Axelia skär sig'' sa hon snabbt, ''huh OH, WAIT WHAT!?'' sa jag och spärrade upp mina ögon, jag hade nog skrikit lite väl för högt, mina fans började skrika och kom snabbt fram till oss ''Oh, hello'' sa jag och log mot tjejen som var runt 13 år, jag tog foto,skrev autograf och gav henne en snabb kram, ''What did you just said?'' jag var orolig, var Jasmine seriös? ''You heard me Justin, Axelia...'' jag avbröt henne, ville inte höra mer, ''Yes I heard you, for god's sake, come with a better joke''Hon drog upp sin telefon knappade lite här och där, till sist höll hon upp telefonen med en bild på Axelia när hon skär sig, en tår rann ner för min kind.
''JUSTIN DREW BIEBER'' skrek en tjej och kom fram till vårt bort, när hon kom närmare såg jag att det var Jane, mitt ex, ''Jane?'' ''Didn't I tell you to move you fucking ass away from Axelia?!'' frågade hon argt ''ENOUGH JUSTIN, YOU'VE HURT HER ENOUGH!, do you remember what you promised me first time you met her?!'' hon var arg, hon hade rätt till att vara det, Jane var trots allt hennes bästavän och kusin, Jag kollade ner i bordet, jodå, jag kommer väl ihåg vartenda liten detalj av mitt löfte jag gav Jane när vi båda lämnade henne, Jane lämnade henne för hon blev tvungen till det, hennes föräldrar hade det bättre i ATL, och jag?, och jag lämnade henne utan anledning, jag ljög för mig själv att det var bäst så, att hon skulle få ett lyckligare liv ''Jane'' viskade jag och kollade upp på henne ''Vad e det Justin?'' jag ville skrika det rakt ut, om det var sant, det Jasmine har berättat för mig hittills? ''Och du har fortfarande mage till att visa ditt äckliga tryne'' fräste hon till Jasmine, jag blev chockad, är det verkligen Jane som jag blev tillsammans med, som säger så till henne?, vad har jag gjort med världen?, Jasmine kollade på mig och viskade fram ett ''förlåt'', ''Är ni nöjda med vad ni har gjort?, fattar ni inte?!, AXELIA SKÄR SIG TACK VARE ER!'' skrek hon rakt ut, sa hon precis det?, så Jasmine ljög inte?, Det blev knäpptyst i resurangen alla hade sina öron spända, som om Barack Obama stod framför mig och det var intressant att veta, ''Jane, såna här saker skriker du inte ut i en resurang!'' sa jag argt, ''Och det ska komma från rätt röv, håll er borta från henne, annars kommer ni ångra dagen då ni föddes, särskilt du!'' sa hon och pekade på Jasmine, hon vände sig om och klampade ilsket ut ur resurangen, jag tog mina bilnycklar, jag MÅSTE träffa Axelia, det här var förvirrande, ena sekunden var jag lycklig och glad, nästa var jag helt förvirrad,arg och inte visste vad jag skulle göra, jag sprang ut till min bil, slängde mig ner i förarsätet och startade bilen, motorn fräste till, ''The rules are meant to be broken'' sa jag för mig själv och gasade i botten, jag for snabbt ut på motorvägen, Axelia bodde inte långt härifrån, hon bodde mittimot mig, så inom 5 minuter skulle jag stå på ders uppfart, jag svängde in till vänster, och körde hela vägen under tystnad, min mobil plingade flera gånger till, jag svängde upp på deras uppfart sprang ur bilen upp till deras trappa, jag tryckte ner handtaget, ''VEM?'' skrek Melanie (Mrs Swales) från köket, ''Det är jag, Justin!'' skrek jag tillbaka, hon sprang snabbt ut till hallen ''OH-MY-LORD'' viskade hon och höll sig för munnen medans hon kollade in mig från topp till tå, ''Justin hjärtat, vad stor du har blivit'' tårarna började rinna ner för hennes kind, hon öppnade sin famn och jag kramade hårt om henne medans mina tårar också började rinna ner för mina kinder ''Justin, Axelia, är där uppe, jag vet inte vad som har hänt, hon slår på sig själv och nu har hon låst både rummet och toan, vad ska jag göra?'' hon grät, jag förstod henne, jag var också rädd om Axelia, Jag sprang snabbt upp för trappan, Caspian kom ut från rummet, jag gjorde en gest åt honom att han skulle vara tyst, jag smög sakta fram till hennes dörr, tryckte försiktig ner handtaget, låst. Jag vände mig om mot Melanie ''Har du en pincett och klämma?'' Hon nickade och sprang snabbt in på sitt rum och hämtade sakerna jag bad om, Axelia hade lärt mig hur man bröt upp dörrar och det tänkte jag göra just nu, jag tog emot pincetten och klämman, böjde mig ner mot låset och började leka lite tills jag hörde ett klick. Jag kollade bak mot dom, nickade och log, det funkade, trots att jag inte hade gjort det på över 2 år. Jag sprang snabbt in i hennes rum och såg henne liggandes där på golvet, helt livlös, ''FORT RING AMBULANS'' skrek jag och slängde mig ner på golvet bredvid henne, jag drog upp hennes huvud och la ner de på mitt lår Caspian och James (Mr Swales) kom snabbt in i rummet, bägge deras ögon var röda, dom hade gråtit. Såklart, dom var oroliga för deras dotter. Mr Swales lyfte snabbt upp Axelia i famnen och bar henne ner till vardagsrummet, ''Tack bro, jag är dig evigt tacksam'' sa Caspian och lade en hand på min axel, ''Precis som hon är din syster, så är hon min bästavän, och allt jag någonsin kommer önska mig''. Han log. ''Du är en bra kille Justin, du har ett hjärta av guld'' Han omfamnade mig i en broderlig kram, han är storebrodern jag aldrig fick.

Vad tycker ni?
ni kanske hittar lite stavfel här och där, inte så konstigt, klockan är 06:18 &
jag är inte riktigt vaken än ^^
PUUUSSS ! :*
btw, A till Z äre engelska alfabetet, just so u know :)

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback