Published: 2012-05-16 Time: 13:39:59 Filed Under:

Kapitel 14 - Stop keep things hidden for me

Han släppte mina händer, vände sig och och sprang ut från rummet, bort från mig som just hade bett om att lämna mig ifred, bort från allt, jag trillade ner på knäna och lät alla tårarna komma fram, även dom tårarna så jag har trängt inom mig för justin, Jag måste sluta tänka på honom, jag kan inte låta honom krossa mig, jag måste vara stark.

månader gick och jag hörde inte av Justin, Varför tänker jag på honom hela tiden?!
Jag måste gå vidare med mitt liv, jag måste öppna en ny sida, vad är annars meningen?
sitta varje natt uppe & gråta tills jag somnar? -nejtack, jag skippar gärna det.
Han har lämnat mig förut, jag vet att jag klarar det, kunde jag det innan, så kan jag det nu.
''AXELIA, DET ÄR SISTA SKOLDAGEN SEN ÄR DET SOMMARLOV!'' skrek min klasskompis Nathalie och började hoppa upp och ner, jag skrattade och började också hoppa upp och ner, vi var taggade inför lägret som skulle ske strax efter skolavslutningen, musiklägret.
''Varför hoppar ni upp och ner som idioter?'' frågade Ryan och log
''Jo, det är så Mr Butler, att ett läger väntar på oss'' sa hon och la sin hand på min axel.
''Ni ska inte dit själva om ni trodde det, ni slipper inte mig, Chaz och Chris'' skrattade han och blinkade med ena ögat ''Hittade inte på något dumt nu Ryan, annars vet jag inte vad jag gör med dig'' skrattade jag och lutade mig mot skåpen ''Ska försöka'' sa Chris som precis hade kommit fram till oss, Ryans mobil började ringa med ringsignalen, Love You Like A Love Song av Selena Gomez
Han kollade vem det var som ringde, kollade upp på mig sen kollade ner på skärmen, han vred mobilen så Chaz och Chris kunde se vem som ringde ''Svara'' uppmanade Chris honom
''Ryan'' han kollade snabbt på mig, vi alla blev knäpptysta tills Caitlin kom och bröt tystnade
''IMORGON ÄR DET SKOLAVSLUTNING'' skrek hon och började hoppa runder men tystnade snabbt när hon såg våra ansikttsuttryck ''Vad händer?'' frågade hon och kollade på mig.
''Ryan pratar tydligen med en hemlig beundrare'' jag fnissade
''HA-HA, jättekul Axelia''muttrade Ryan fortfarande med telefonen tryckt till örat ''Kan du berätta vem du snackar me?'' frågade Nathalie nyfiket, ''Helt hundra på att du skulle vilja veta Nathalie?''
''200 också om du blir nöjd'', han gjorde gest till henne att hon skulle komma, hon skuttade snabbt förbi mig och ställde sig på tå vid hans sida, ''Inte ett ord nu'' viskade han till henne och la telefonen på hennes öra, ''Hej'' sa hon glatt i telefonen, tydligen hade personen svarat och hon spärrade upp sina kristallblåa ögon till tefat
''Kan jag med veta?'' nyfikenhet hade tagit kontroll över mig, jag måste veta, ''Nej'' sa alla i mun på varann, ''skit i det då'' muttrade jag och började gå mot tjej-toaletterna.
Jag slängde upp dörren och hörde massa snack och skrik därifrån, jag ställde mig inom hörhåll.
''JUSTIN BIEBER SKA KOMMA HIT TILL LAS VEGAS, DÄR VI HAR LÄGER'' skrek en tjej
''HUR VET DU DET?'' skrek en annan
''HAN SA DET I EN INTERVJU, HAN SKULLE SPENDERA TID MED RYAN,CHAZ,CHRIS OCH EN TJEJ SOM HETTE, vafan hette hon?'' sa den första tjejen igen
''Axelia?'' frågade den andra glatt
''Nej, någoting på Y''
''Yasmine?''
''JA, SÅ HETTE HON!''
''jag har hört att Axelia och Justin har bråkat''
''NEEEEJ'' sa alla i mun på varandra, ''dom som är så söta tillsammans'' ''Dom bråkar hela tiden, han sårar Axelia coh så går det år tills dom börjar prata med varandra igen''
började alla säga i munnen på varandra, jag harklade mig och alla vände sig om och ännu en gång uppstod en tystnad, ''Intressant och veta fakta, vänta lite, ska bara teckna hur intresserad jag blir'' muttrade jag och drog upp mobilen, gick in på anteckningar och skrev snabb ''Ask me if I care?!'' höll upp mobilen och visade dom, ''Vad händer?'' sa Yasmine som hade kommit in till toan ''ååh hej'' sa hon och kramade mig, jag la mina armar runt hennes midja ''Scch, det är lugnt, jag ska inte låta honom röra dig'' viskade hon i mitt öra och kollade ner på mig, ''jag älskar dig'' sa jag och kramade henne, hårdare denna gången, så stod vi där i ca 2-3 minuter innan Ryan kom in
''Eh, Ryan, missade du skylten?'' fnissade jag och höjde på ena ögonbrynet ''Nej, det gjorde jag faktiskt inte och vi ska gå nu'', Vart skulle vi gå, förutom lektionen? ''AHA JUSTE'' sa Yasmine och slöt upp vid hans sida, ''Leggo'' sa hon kort och vände sig om, ''Vart ska ni?'' frågade jag surt,
''Vi ska bara ordna några saker innan skolavslutningen, Mr Black vet'' sa hon och log sitt perfekta leende, jag hatade att jag inte fick reda på NÅGOTING, sen jag bråkade med ja du vet, med han-som-inte-får-nämnas-vid-namn ''Kan det inte gå en dag utan att du e nyfiken?'' fnissade Chaz och la armen runt axlarna på mig, jag suckade, är det såhär dom skulle göra resten av sommaren och lägret?
hålla saker gömda för mig?, nej nu ska jag minsann visa dom vem Axelia Swales är.

Vill ni ha kapitel ur Justins perspektiv, eller är det bra att jag skriver ut Axelia's?
för er som inte vet, så betyder perspektiv att jag skriver ur någon annans ''ögon, känslor'' osv.
som sagt, jag suger på att förklara.
Kommentera om ni vill ha mer, jag bits inte ;)

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback