Published: 2012-05-16 Time: 13:37:57 Filed Under:

Kapitel 11 - How to treat a girl

''Jag har sett tillräckligt'', sa jag kort och såg hur han säkte huvudet mot golvet
''Förlåt för allt''
''I think real forgiveness is a gift someone has to earn'' sa jag och gick ut från rummet.

Jag gick långsamt ner på trappan, tog min skinnjacka och gick ut.
Jag började promenera till stranden, steg för steg.
*PLIING* hördes det från min mobil
jag drog upp mobilen från jeansfickan och öppnade meddelandet
''Vi måste snacka..//Justin'' läste jag högt
jag drog ett djupt andetag
''Det kommer inte sluta bra'' sa jag tyst för mig själv
''Sure, kom till stranden NU'' knappade jag snabbt in
jag gick ner mot havet, tog av mig skorna och började sakta gå ut i vattnet
Jag hörde steg bakom mig
*Redan här?* tänkte jag .
Han joggade fram till mig, tog tag om mina axlar och vände mig om.
''Vad vill du Bieber?'' frågade jag och la huvudet på sned
''Kom på min konsert ikväll klockan 6, backstage direkt, Ryan står & väntar på dig''
''Ryan Good?'' sa jag och log
''Yupp, ja, jag kommer fortfarande ihåg att ni var bästa vänner''
''Nej Bieber, det var vi inte''
''OHMYBELIEBERS'' skrek Justin och kollade chockat på sin mobil
''Whuut?'' sa jag och borrade ner mitt huvud mellan hans ansikte och mobilen.
''MWAH'' sa Justin som hade pussat mig på bakhuvudet
''Let's go, klockan är 17:30'' sa han och tog min hand
så fort vi kom ut på parkeringen blev vi attackerade av papparazzi
jag drog snabbt till mig handen, ville inte att folk skulle misstänka något som var helt crazy.
Jag täckte mitt ansikte med handen och hoppade snabbt in i Justins Range Rover.
Han kom snabbt över på andra sidan, startade bilen och körde snabbt iväg.
''Tell me, what happend when i leaved you 5 years ago?'' sa han och la sin hand på mitt lår.
Jag kollade ner på hans hand och upp på hans ansikte.
''Justin''
''babe calm down'' sa han och bet sig i läppen
''Får jag erkänna en sak?'' sa han sedan igen efter en lång tystnad
''Sen när erkänner du?''
han ignorerade min fråga och sa '' Du har blivit snyggare''
jag kollade konstigt på honom
''För det första, ta väck din hand innan jag blir lack på dig, för det andra, jag har alltid varit snygg''
Han skrattade sitt gulliga skratt, jag erkänner, hans bieberleende & skratt dödar mig.
''Slänger du fortfarande med orden lite här och där?''
''huh?'' sa jag och kollade konstigt på honom
'' 'Innan jag blir lack på dig' och jag kan bara hålla med dig om att du alltid har varit snygg'' citerade han och log
Jag suckade ljudligt
''Darling, vi är snart framme'' sa han och fnissade
''och babe, du är snart död'' muttrade jag och lade huvudet mot fönstret.
För att reta mig ännu mer, så borrade han ner sin hand mellan mina ben och smekte innerlåret.
''Justin'' sa jag och tog tag i hans hand och la den på ratten
''Ouch, den sved'' sa han och lade handen över hjärtat
''Ask me if I care'' muttrade jag
''Do u?''
''Justin Drew Bieber, will you ever leave me alone''
''aw, you still remember my middle name'' sa han och log stort
''And no'' sa han och blev seriös
''Jävla tönt'' muttrade jag på svenska
nu var det hans tur och få fram ett ''huh?'' och se idiotisk ut.
''Du har glömt att jag är född i Sverige''
''Ja, eller nej, eller jo'' sa han och brast ut i skratt
''Nanna'' sa han mjukt och tittade på mig
mitt smeknamn som bara justin använde när han ville något
jag kollade chockat på honom.
''Jag kommer fortfarande ihåg vårt liv tillsammans Axe''
''AXELIA, JAG HETER AXELIA FFS''
han tvärbromsade och kollade chockat på mig och jag flög in i den gråa saken framför framsätet
''Aj, jävla idiot'' muttrade jag
''What the heck?, sen när säger du f-ordet och damn och sånna stuff?'' frågade han och kollade på mig.
''Du bröt nyss handen på mig & jag säger vad jag vill''
''Jag får kolla'' sa han och tog min hand och började trycka lite här och där på handlen
''Gör det ont''
''Nej, det är därför jag snart bölar som en 3-åring'' sa jag sarkastiskt
han lyfte min hand och pussade min handflata
''förlåt'' viskade han och pussade en gång till.
Resten av vägen satt vi tysta och stirrade ut mot vägen.
Justin körde in på parkeringen där tusentals papperazzi stod och väntade
''Justin är det din flickvän?''
''Bieber, hur känner ni varann?''
''Är det Axelia som du har pratat om?''
fråga efter fråga kom, Justin stängde av bilen och låste dörrarna
''Jag går inte ner härifrån förräns du har fått väck dom''
''Axelia''
en tår rann ner för min kind, det här påminde mycket om min ''olycka''.
Justin torkade väck min tår och tog min hand
''Vi klarar det tillsammans, det gjorde vi dom andra fem åren, vi kan göra det igen'' stöttade Justin och
kollade ledsen på mig.
Jag kollade på honom med tårarna i ögon
*Jag sitter och gråter som en 3-åring framför Justin, OHMYGOD* tänkte jag och fnissade.
''Jag vill hem, snälla Justin''
''Gör inte såhär mot mig, gör inte samma misstag som mig, jag är inte redo att låta dig gå Nanna'' sa han
och en tår rann ner från hans kind
''Fine'' snäste jag och öppnade bildörren, vilket jag ångrade direkt.
Alla började fotografera, blixt här och där
*Hur fan klara Justin det?* tänkte jag
''Axelia, den här vägen'' Ropade Justin
vilket han direkt ångrade
Alla fans började skrika och försökte komma fram till mig, papparazzi stod i min väg, jag var fast.
Min värld började snurra, allt blev dimmigt, jag kände armar som omslöt och lyfte upp mig.
Sprang in genom dörren, och lade mig sedan ner på en soffa
''Justin'' viskade jag
''Schh, det är okej, dom är borta''
Jag reste mig upp i sittande läge och drog upp knäna till hakan, borrade ner mitt ansikte och började gråta.
Justin kramade mig från sida, borrade ner sitt ansikte i min nacke och sa gång på gång att allting
skulle bli bra.
Han lyfte upp mig och satte sig ner på soffan med mig i knät.
Jag reste mig hastigt upp och sprang mot toan
''Axelia?''
Justin kom springandes efter mig, jag satt där på badrumsgolvet och spydde ner i toastolen.
''Hur är det?'' sa han oroligt och kramade mig bakifrån
''Bra'' svarde jag kort och tvättade bort kräket runt munnen.
Jag gick långsamt till baka
''Något att dricka?'' sa Scooter som hade kommit in till oss
''appelsin juice''


”Axelia, förlåt för att det dröjde. Jag är ledsen om hon har varit till besvär JB!”, sa han och försökte hålla 2 stycken glas i ett grepp. Det gick ju sådär bra. ”Nej, jag skulle just visa henne lite.”, svarade Justin hastigt och tackade för drickan men lät glasen stå kvar på bordet. Scooter kliade sig själv på huvudet och rynkade på pannan. ”Ja, juste!”, fortsatte jag och blev ännu en gång utsatt för att bli dragen i min handled. När vi väl var ute  själva ställde jag mig i hans väg. ”Vad sjutton var det där?”, ifrågasatte jag och skakade på huvudet. Han ryckte på axlarna och flinade. ”Ja, jag älskar dig så mycket!”, sa jag sarkastiskt. ”Hur kommer man ut?”, fortsatte jag men han ignorerade min fråga. Han gick bakom mig och jag kände hans parfym. Jag erkänner, den luktade super gott men det förändrar inget! Jag uppfattade hans leende utan att behöva se det. ”Gud vad du är löjlig. Är du såhär med alla tjejer eller?”, jag stod fortfarande med ryggen mot honom och skrattade kort. ”Berätta Axelia, hur ska man vara med en tjej?”, började han och gick ett varv runt mig som han gjort när vi stod på stranden. Jag fnissade igen men försökte behålla allvaret. ”Jo, man ska…”, börja jag men stoppade när hans händer tog ett grepp om min midja igen. ”Får man göra såhär?”, viskade han i mitt öra och jag vände huvudet mot hans.

KOMMENTERA!
man kan misstolka jättemycket i dena delen, eller är det bara jag som känner så?
FFS betyder For Fucking Sake..
förlåt om ni inte gillar ''svärord'' :$

Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback