Published: 2012-06-06 Time: 21:12:44 Filed Under:

Kapitel 6 - Let Justiana operation begin

PREVIOUS: ''Jag går ut en sväng, ska du följa med?''
Han skakade på huvudet
''Nej, jag känner inte för att gå ut men tack ändå''
jag log mot honom och gick ut till hallen för att dra på mig skorna. Jag smällde igen dörren och sprang bort till min bil som stod på uppfarten, dags att fixa lite saker innan jag frågade ut Ariana på middag. Jag startade bilen och plockade upp min mobil från fickan och ringde Kenny.


JOLINE'S PERSPEKTIV:

Jag kom hem med händerna fulla av kläder, jag la ner dom i hallen och kollade i vardagsrummet, varken Justin eller Jason var där, jag tog mina saker och gick upp på rummet. Ariana hade åkt hem för att packa upp sina kläder och vila lite, vi kanske skulle ses senare idag. Jag la ner kläderna på sängen och gick in till Jasons rum som var tätt intill, jag knackade försiktigt på
''kom in'' ropade han och jag stack in huvudet ''får jag komma in?'' han nickade och jag stängde dörren efter mig och satte mig på hans säng, han kom och satte sig bredvid mig.
''Vart är Justin?'' frågade jag och rynkade pannan, Jason ryckte på axlarna
''Han skulle ut en sväng''
jag tog ett djupt andetag, skulle jag berätta? om att jag misstänker att Justin gillar Ariana, hans blickar mot henne går inte att missa och det där stora leendet som leker på hans läppar när hon är i närheten, eller tror Jason att jag är dum i huvudet? jag var bara tvungen och berätta om mina galna tankar.
''Har du inte märkt Justins blickar mot Ari?'' frågade jag och bet mig nervöst i läppen, han slappnade av
''Jo, jag misstänker att han gillar henne men jag vet inte om det är tvärtom''
Jag skakade på huvudet, det var det inte. Ariana hade svårt för att falla för killar, hon var inte den typen som blev kär i en kille efter en dag.
''Dom passar faktiskt jättebra tillsammans'' sa Jason och jag nickade instämmande
''Såå? ska vi fixa ihop dom?'' frågade jag och log stort, han nickade
''låt Justiana-operationen börja!'' sa han och gjorde en high-five med mig.

ARIANA'S PERSPEKTIV:

''Hallå, är någon hemma?!'' ropade jag när jag kom in genom dörren, jag tände lampan i köket och såg en lapp ligga på bordet, jag ryckte åt mig lappen och läste:

''Jag och pappa är på jobbet och vi kommer hem sent ikväll, det finns lasagne i kylskåpet och om du vill så kan Joline komma och sova hos dig, kram mamma''

Jag suckade och slänge pappret det här var det jobbigaste med att föräldrarna hade såna jobb, mamma behövde inte ens jobba kväll men det gjorde hon för att fixa allting så hon slapp göra det nästa dag och pappa? pappa fixar med papper dag och natt, man träffar honom knappt. Ibland kändes det som om dom inte hade tid med mig, Aimée kom studsande ner för trappan.
''Var har du varit?'' frågade och slickade sina torra läppar
''Hos Joline och shoppat lite'' sa jag och log mot henne, hon mumlade ett 'okej' och gick upp på sitt rum igen. Jag suckade och satte mig ner i en av dom höga barstolarna. Mina ben gungade fram och tillbaka, klockan slog nu tio över tio och jag bestämde mig för att upp och sova lite. Jag gick in på mitt rum och bytte snabbt om till en stor tröja, jag slängde mig på sängen och somnade omedelbart.

NÄSTA DAG:

Jag vaknade av att solen sken rakt i ögonen på mig, jag drog täcktet över huvudet och försökte somna om, men jag var tillräckligt pigg så det gick inte, jag suckade och slängde av mig täcket. Jag öppnade min walk in closet och drog ut ett par vita shorts och till så hade jag en svart genomskinlig blus med en svart bandu-bh under. Jag studsade ner för trappan och såg Aimée sitta där och tugga på sin macka, jag kollade på klockan som satt på väggen, halv ett visade den. Jag log mot henne och satte mig ner mittemot. Jag tog en macka och började bre smör på och slängde på några ostbitar och tryckte sedan in den i munnen. Medans jag satt och åt macka efter macka så bläddrade jag i tidningen och stannade upp vid ett par sidor där det stod om Justin, jag läste snabbt igenom den och slängde den sedan åt sidan och reste mig upp.
''Jag ska gå till Joline nu, hejdå'' sa jag och gav Aimée en hastig puss. Jag drog på mig mina svart/vita converse och trippade över gatan till Joline. Jag och Jo var så pass bra vänner att vi kunde gå in i varandras hus utan att knacka och det var precis vad jag gjorde, jag öppnade dörren och stannade chockat upp, Justin hade precis kommit ut från köket med bara pyjamas byxor på sig, han blottade sin bara överkropp och jag la omedelbart märke till magmusklerna. Jag stirrade, helt seriöst stirrade på hans bara överkropp så jag trodde själv att mina ögon skulle ploppa ut från deras hålor. ''Seeing something you like?'' frågade han och började flina, jag drogs tillbaka till verkligheten och kollade ner på mina skor, jag kände mina kinder hetta till och blev tomatröd.
''haha aw'' sa han och kom fram till mig och drog in mig i en kram, jag la mina armar runt honom och i den sekunden ville jag inte släppa honom, känna hans bara överkropp och dra fingertopparna över hans rygg är något man älskar.

kommentera ♥
okej, kanske inte så lång del som jag lovade men nästa så LOVAR jag, jag menar det denna gången
men ni fick en sån liten del för att alla väntade på kapitlet, nästa kommer bli längre och bättre :D ♥

Kommentarer
Avsändare: moa

ååååh, mer! snälla lägg upp ett till ikväll? Du är bästaste om du gör det! För min skull, snääälllaaaa ♥

2012-06-06 @ 21:58:35 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback