Published: 2012-06-30 Time: 18:32:09 Filed Under:

Kapitel 59 - A few love affairs

PREVIOUS: Jag och Justin satte oss på en bänk och han ringde Pattie och bad henne komma och hämta oss.
''Vad tycker du om Ryan?'' frågade Justin plötsligt efter att vi suttit tysta ett tag.
''Justin, han är en kompis! Inget mer, okej?''
Han suckade och jag lutade huvudet mot hans axel.
''Okej?'' frågade jag igen.
''Jag älskar dig'', sa han istället och kysste mig utan att svara på frågan.
''Jag älskar dig också'', svarade jag samtidigt som mina tankar hela tiden flöt iväg till kyssen jag fick utav Ryan..

Det var nu kväll och Ryan hade inte ringt mig än, jag började bli orolig men sa ingenting. Jag hatade mig själv för att jag kände såhär och för att jag gjorde såhär mot Justin, världens sämsta flickvän eller vad?
''Vad tänker du på egentligen?'' Frågade Justin när jag bara låg där i hans famn helt tyst.
''Inget speciellt'', sa jag kallt och fort.
''Ryan va?''
När han nämnde Ryans namn stelnade jag till, jag började kallsvettas och bli nervös, som jag alltid blev i dessa situationerna.
''Jag sa ju inget speciellt?''
''Tror du jag är dum i huvudet eller? Man märker att det är honom du tänker på ju.''
''Ahaaa, så du kan läsa mina tankar nu?''
''Nej..''
'' Roligt att veta att du inte tror på mig, verkligen, jätte schysst!''
''Men Arian-''
Jag tog mitt täcke och kudde i handen och gick mot dörren.
''Nej inget Justin, jag sover på soffan och godnatt.''
Det sista jag hörde var att han suckade och sen smällde jag till dörren och gick ner. Nu hade jag ännu värre skuldkänslor och jag kände mig så dum mot Justin, allt var mitt fel, varför bad jag ens Ryan ringa mig? Gillar jag honom? Nej, eller det kan jag inte svara på direkt men jag älskar Justin och det gör jag verkligen.

JUSTINS PERSPERKTIV:
 
När jag vaknade nästa morgon smög jag ner till vardagsrummet där Ariana låg och sov som en ängel, allt var mitt fel, varför slog jag till Ryan egentligen? Gillar Ryan Ariana? Nej, eller det kan jag inte svara på direkt eftersom jag inte vet men jag älskar Ariana och det gör jag verkligen.
När jag precis skulle gå förbi henne pep hennes mobil till, jag tvekade men kollade ändå och nu ångrade jag mig rejält, detta ville jag inte se.
'' Hej Ariana, du kanske sover nu men du ville snacka? Saknar dig!<3 xx Ryan''
 
Ville snacka? Saknar dig? Just nu skulle jag kunna döda någon, jag slängde Arianas mobil på golvet och började ta på mig ytterkläderna och precis innan jag skulle ta bilnycklarna hörde jag Arianas röst.
''Justin var ska du?'' Sa hon nyvaken.
''Fixa lite problem, duvet folk som inte kan låta andras tjejer vara ifred.''
''JUSTIN NEJ!'' Skrek hon men jag var redan påväg mot Ryans hus nu rejält förbannad.
Jag sneglade mot klockan som var halv ett så han måste vara vaken, jag körde upp på uppfarten och knackade på. Ryans mamma öppnade och frågade snällt om jag ville komma in och ja det ville jag.
''Han är uppe på sitt rum.'' Sa hon och gick tillbaka till köket.
Jag spände knytnävarna och gick sakta upp mot hans rum och sket i att knacka utan flög bara in och när han mötte min blick såg han först ledsen ut men sen arg och förvirrad.
''Du saknar min flickvän va?'' Sa jag hårt.
''Jag menade inte så Justin!'' Sa han och reste sig upp men höll fortfarande avstånd.
''Nähe, först kysser du henne och sen saknar du henne?''
''Tror du jag vill detta, va?! Tror du jag vill gilla henne, tror du jag vill att vi bråkar?! VA?!'' Skrek han och kom närmare och han hade rätt, han kunde ju inte bestämma vem han skulle gilla men varför just Ariana?
''Fan vet jag, men grejen är att hon börjar gilla dig också och tror du JAG vill det? Min egna flickvän?''
Han sa ingenting utan försökte dölja ett leende, åt helvete med honom.
''Gå Justin.''
''Vadå gå? Ska jag bara skita i att du, min så kallade bästa vän har en romans med min flickvän?''
''Vadå romans? Snälla gör inte detta så stort nu Justin, ja jag kysste henne och hon hindrade inte mig men inget mer än det okej ?!''
När han nämnde kyssen brast allt, jag skulle precis smälla till honom på samma ställe som igår men någon hejdade mig och när jag vände mig om stod Ariana där, fan också.
''Är du inte riktigt klok Justin?!'' Röt hon.
''JAG?! DET ÄR JU DU SOM GÅR RUNT OCH KYSSER ANDRA ELLER NEJ VÄNTA, MIN BÄSTA VÄN!'' skrek jag och kollade på henne. Hon mötte min blick och först såg hon livrädd ut, sedan började tårarna stiga i hennes ögon. Jag vände mig mot Ryan som stirrade på mig, sedan kollade jag snabbt på Ariana och gick ut ur rummet.
''Vad är det Justin?'' frågade Ryans mamma när jag sprang ner för trappen.
'' Inget'', svarade jag surt och smällde igen ytterdörren. Vad skulle jag säga till henne? "Din son kysste min flickvän och nu har båda två känslor för varandra"? Jag satte mig i bilen och började köra omkring tills jag tillslut körde hem. Som tur var så var inte mamma hemma så jag gick direkt in i mitt rum och slängde mig i sängen. Ett tag låg jag bara och stirrade upp i taket och jag tänkte inte ett dugg. Jag hörde att min mobil ringde, men orkade inte kolla vem det var så jag struntade bara i det och efter ett tag somnade jag.

Kommentera

Kommentarer
Avsändare: Donna

Jätte braaaa !;)

2012-06-30 @ 19:42:11 -



Avsändare: Felicia

Herregud så bra! MER!

2012-06-30 @ 20:27:51 -



Avsändare: Frida

Mn herreguuuuud så bra! MER!

2012-06-30 @ 20:31:55 -



Avsändare: Miranda

NEEEEEEEEEEEEJ DETTA FICK JU INTE HÄNDA!

2012-06-30 @ 20:53:07 -



Avsändare: Emelie

Sjukt bra! <3

2012-06-30 @ 21:15:00 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEER NU!!!

2012-06-30 @ 21:21:45 -



Avsändare: Lisa

MER!

2012-06-30 @ 21:34:26 - URL: http://sweeddaffodile.blogg.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback