Published: 2012-06-27 Time: 16:26:58 Filed Under:

Kapitel 53 - Everything is my fault

PREVIOUS: ''Självklart men vi tar det senare'' , sa hon och kysste mig innan vi gick tillbaka till vardagsrummet och snackade lite om vad vi kunde göra. Plötsligt ringde min mobil och jag kollade på Ariana med en konstig blick och svarade sen.
''Justin?'' Svarade jag osäkert.
''Hejsan vi ringer från sjukhuset, vi undrar om du kan komma hit, nu? Det är väldigt viktigt!''
''Va, vad har hänt?!'' Skrek jag.
''Uhm, kom bara hit så berättar vi då men det gäller dina vänner!'' Sa mannen i luren.
''Chaz, Ryan och Caitlin..'' Mumlade jag tyst och bara kollade rakt fram.
''Ursäkta?''
''Va nej inget igenting, jag eller vi, kommer direkt !'' Sa jag och sprang till hallen och mitt i allt det försökte jag berätta för Ariana vad som hänt men jag förstod knappt själv vad jag sa så jag berättade det i bilen istället och hon bad mig köra fortare hela tiden, hon var säkert minst lika rädd som jag och jag förstod henne.
När vi kom fram sprang vi fram till receptionen och frågade var Beadles, Somers och Butler låg men det var bara Caitlin och Chaz som skadat sig och dom låg i rum 453. Vi tog hissen och sprang sen rakt in i deras rum och ja där låg både Caitlin och Chaz men Ryan satt bara i stolen, likblek och rörde inte en min.
''Ryan?'' Viskade jag tyst men han sa ingenting utan kollade bara på mig och hans ögon var illröda och då förstod jag att han hade gråtit.
''Vad har hänt bro?''
''Allt är mitt fel'' , sa han med hes röst.
''Okej nej Ryan, vad som än har hänt så är det säkert och då SÄKERT, inte ditt fel.''
''Men det var ju jag som körde !'' Röt han och då förstod jag att det var en bilolycka.
ARIANA'S PERSPERKTIV:
 
Medan Justin pratade med Ryan så gick jag fram till Caitlin och Chaz som låg helt stilla och sov. Dom båda två hade skadat sig rejält eftersom Caitlins öga hade svullnat upp rejält och hon hade brytit benet för hon hade gips runt om det. Chaz hade dock bara några få blåmärken i ansiktet och på ena armen men den andra var gipsad så han hade tydligen brytit den.. Vad har hänt här egentligen ?!
''Bilolycka'' , viskade Justin samtidigt som han kramade om mig bakifrån.
''Varför dom Justin?''
''Jag vet inte älskling men Ryan tror att det är hans fel eftersom det var han som körde.''
Jag vände mig mot Justin och la händerna på hans axlar.
''Jag vill inte se dom såhär så jag går ut, är det okej?'' Sa han plötsligt.
Jag nickade bara och satte mig brevid Ryan och Justin gick ut.
''Du ska inte känna att det är ditt fel Ryan för det är det inte!'' Viskade jag och la handen på hans axel men han fortsatte bara kolla ner i sina händer.
''Det var jag som körde Ariana, det var jag som krockade i den jävla lastbilen, det var ju jag!''
''Du körde men inte visste du att du skulle krocka och du gjorde det inte med mening ellerhur ?''
''Nej'' , viskade han tyst.
''Precis, och det kunde ha hänt vem som helst, även mig och Justin så ta inte på dig skulden Ryan!''
''Tack Ariana..'' sa han och log mot mig.
''Inga prob-''
''Ariana..'' Viskade Caitlin från sin säng svagt, väldigt svagt.
''CAITLIN!'' Skrek jag och flög upp ur stolen och kramade henne.
''Aj!'' Pep hon.
''Förlåt förlåt förlåt !'' Sa jag och släppte henne.
''Hur mår du?'' Frågade Ryan när han kom fram till hennes säng.
''Jätte jätte ont i benet men annars bra, sen är jag halvblind men det går över.''
''Oh jag är så ledsen Caitlin!'' Sa Ryan och brast nästan ut i gråt igen.
''Sluta nu Ryan, det är inte ditt fel, okej ?!''
''Okej..'' sa han tyst.
''Uhm jag ska bara gå ut till Justin och säga att du har vaknat.'' Sa jag och dom nickade bara och jag gick ut men Justin var inte där så jag gick runt i nästan hela sjukhuset ända tills jag hittade honom nere vid receptionen där han stod och pratade i telefon.
''Jo jo jag tror dom mår bra, nej det är ingen fara, ja hon är här med mig, okej ja det ska jag, puss !''
''Hej älskling'' , sa jag tyst när jag gick fram till honom.
''Hej darling, något nytt?''
''Caitlin har vaknat och jag pratade med Ryan så att han inte skulle ta skulden för det som hände.''
''Du är bäst, kom nu!'' Sa han och tog mig i handen och nästan sprang in till Caitlin, Ryan och Chaz, fast Chaz hade inte vaknat än men Caitlin hade tillochmed rest sig fast med hjälp av en stående rullator och en sjuksköterska.
''Justin!'' Sa Caitlin överlyckligt när hon såg honom.
''Hej på dig Cai, hur mår du?''
''Bara fint faktiskt men jag oroar mig för clownen där'', sa hon och nickade mot Chaz.
''Ja, jag med men har kommer vakna ska du se'' , Sa Justin och log.
 
Vi var kvar på sjukhuset i någon timme till och sen var det dags att åka hem. Caitlin och Chaz fick sova där och förresten så hade Chaz inte vaknat än heller så vi alla var lite deppiga men inget att oroa sig för sa doktorn och vi fick väl helt enkelt lita på honom i denna situationen.

Kommentera!
Tror ni Chaz vaknar?

Kommentarer
Avsändare: Emelie

Bra! <3

2012-06-27 @ 17:14:21 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Anonym

ja det är klart han vaknar :o han kan ju inte dö?! :'( då blir jag leeeeeedsen!
meeer ♥

2012-06-27 @ 19:04:15 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback