Published: 2012-06-27 Time: 10:38:30 Filed Under:

Kapitel 52 - We're calling from the hospital

PREVIOUS: ''Jag vet! Och när han tar av sig tröjan inne i rummet....'' började Ariana och började skratta.
Jag kramade om henne med ena armen.
''Jag då?'' frågade jag och låtsades vara ledsen.
''Du är alltid min nummer ett!'' log hon och kysste mig.
''Öh.. Asså jag vill inte förstöra stämningen.. Men varför ligger det en ring under soffan?'' frågade Chaz och vi allihopa böjde oss under soffan för att kolla vad han pratade om.
Chaz fiskade fram ringen och höll upp den.
''Var inte det den ringen din mamma fick av dig?'' frågade han och gav mig ringen.
''Joo, när mitt första album släpptes.. Vi hade inbrott igår och vi trodde dom hade stulit den, men tydligen inte..''
''Men varför skulle någon ta sig in här, röra runt i hela huset och sen gömma ringen under sängen?'' frågade Ariana och tog min hand. 
''Bra fråga men jag tror inte dom gömde den utan den hamna väll bara där när dom välte allt. Vi får ringa polisen imorgon och säga att vi hittat den iallafall. Jag ska bara ringa mamma och säga att den låg under soffan'', sa jag och gick ut i köket och ringde mamma. Telefon svararen gick på direkt så hon hade väl gått och lagt sig. Jag lämnade ett meddelande och gick och kände så alla dörrar var låsta innan jag gick tillbaka till vardagsrummet.

''Hon sover nog, pratar med henne imorgon istället. Ska vi se klart på filmen?'' frågade jag och satte mig ner bredvid Ariana som flätade in sina fingrar i mina. Ryan tryckte på play och vi kollade klart på filmen. 
Jag hade ingen riktig koll på vad som hände i filmen, utan funderade mest på varför någon ville göra inbrott och sen bara gömma ringen? Eller gömma och gömma, kanske dom inte gömde den men dom hade iallafall rört den. Inget annat hade ju blivit stulet.. 
En bit in i filmen tror jag nog vi alla tröttnade på att sitta still så vi gick ut på altanen och satte oss i solstolarna och bara pratade. När klockan hade blivit 01.30 så gick vi in igen och alla la sig till rätta i soffan eller på madrasserna.
Vi låg och småpratade ett tag, men en efter en så somnade allihopa. Jag trodde alla hade somnat när jag märkte att Ariana vände sig mot mig på madrassen och log.
''Tur att dom inte hade tagit med sig ringen iallafall'', viskade hon och drog fingrarna genom mitt hår.
''Mm..'' viskade jag och flyttade mig närmare henne. 
''Vi ringer polisen imorgon, okej?'' sa hon och drog bort håret från sitt ansikte.
''Jag lovar'', sa jag och la armen omkring henne.
''Jag älskar dig'', viskade hon och kysste mig innan hon la huvudet på min bröstkorg som varje natt.
''Älskar dig med'', svarade jag och slöt ögonen.
''Jag älskar er också'' , sa Chaz helt plötsligt. Var han ens vaken? Haha jag skakade bara på huvudet och slöt åter igen ögonen och somnade även denna gången.
 
NÄSTA DAG:

''VAKNAAAAAAA, VAKNA NU , MEN VAKNA DÅÅÅÅÅÅ !'' Skrek Chaz i hela huset samtidigt som han hoppade på oss och även Caitlin och Ryan som nu låg på golvet.
''Du mår inte bra!'' Röt Caitlin när hon lyckades resa sig upp.
''Jodå fullt frisk vettu!'' Sa han och log stolt.
''Herregud, hur länge har du ens varit vaken?''
''Hm.. om den är 12 nu så.. i 2 timmar !''
''2 timmar? Vad har du gjort i 2 timmar människa?''
''Försökt väcka er och nu efter 2 timmar så lyckades jag äntligen!''
''Ah och jag kan flyga, hjälp till istället mongo!'' Sa jag och vi började bädda undan alla madrasser, täcken och kuddar.
När vi var klara så åt vi pannkaksresterna från igår med nutella på och sen städade vi lite och till sist så hoppade vi i poolen och svalkade oss , så skönt! Vi simmade runt och lekte lite sen bestämde sig Caitlin, Ryan och Chaz för att åka hem så det gjorde dom också.
''Lova att ringa när du vill hänga !'' Sa Caitlin till Ariana.
''Absolut, det gör jag, hejdå!''
''Hejdå !'' Sa dom alla och vinkade hejdå och precis när hon stängde dörren så tryckte jag upp henne mot väggen och började kyssa hennes hals.
''Du dödar mig Justin'' , stönade hon fram.
''Bra sätt?''
''Självklart men vi tar det senare'' , sa hon och kysste mig innan vi gick tillbaka till vardagsrummet och snackade lite om vad vi kunde göra. Plötsligt ringde min mobil och jag kollade på Ariana med en konstig blick och svarade sen.
- Justin? Svarade jag osäkert.
- Hejsan vi ringer från sjukhuset, vi undrar om du kan komma hit, nu? Det är väldigt viktigt!

Vad har hänt?! :o
kommentera

Kommentarer
Avsändare: Donna

Jätte bra !;) jag tror att justins mamma har varit med om en bilolycka ?

2012-06-27 @ 12:14:26 -



Avsändare: Miranda

åå nej vad händer:O

2012-06-27 @ 13:26:35 -



Avsändare: Lisa

MER

2012-06-27 @ 16:12:07 - URL: http://fyrgangare.blogg.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback