Published: 2012-06-25 Time: 13:44:13 Filed Under:

Kapitel 49 - Lock all the doors and windows

PREVIOUS: ''Jag hoppar in i duschen, ska du med eller?'' Sa hon samtidigt som hon började gå mot badrummet.
''Vill du ha mig där?''
''Always, så kom hit nu!''
Jag gjorde som hon sa och vi duschade ett ganska långt tag och avslutade även det vi börjat i sovrummet för någon minut sedan och sen började klockan närma sig 00:00 så vi tog på oss våra sovkläder och la oss sen för att sova men jag kunde inte somna, så typiskt !
Plötsligt hörde jag en duns nere i köket, både jag och Ariana ryckte till och det enda jag kunde tänka på nu var mamma, mamma och mamma.
ARIANA'S PERSPERKTIV:
 
''Justin jag är rädd!'' Viskade jag med panik i rösten.
''Ta det lugnt älskling, det är okej, jag går bara ner och kollar!''
''Nej Justin!'' Pep jag fram men han reste sig upp och smög sakta ner för trappan och jag kunde inte motstå att gå efter. Jag stannade upp mitt i trappan, bakom Justin och kollade runt i hela vardagsrummet och möttes av möbler som låg överallt, bordet var vält och stolarna likaså. Pattie sprang in i rummet och fick tydligen en chock eftersom hon inte sa någonting. Både Justin och jag gick fram och tröstade henne och sen började vi plocka upp glasskivor och flytta tillbaka stolar och grejer som låg fel, ja sådär mitt i natten nästan plockade vi undan men mig gjorde det ingenting bara ingenting var stulet.
''Är ni säkra på att dom inte tog någonting?'' Mumlade jag fram, knappt jag själv förstod vad jag sa.
''Jag hoppas inte det, men då lär vi nog märka det senare'', Sa Justin och hans ögon fastnade plötsligt på byrån med massa värdefulla grejer som dom hade vid ytterdörren, detta verkade inte bra.
''Mamma, ringen, ringen som jag gav dig, den är borta mamma, den är borta!'' Sa Justin med gråten i halsen och skulle precis boxa väggen men Pattie stoppade honom.
''Det är okej gubben, ta det lugnt nu'', Sa hon och kramade honom.
''Det är inte okej! Vi måste ta reda på vem som gjorde det!''
''Då gör vi det imorgon, Ariana, ta med honom upp nu'', sa hon åt mig och jag tog Justin i handen och gick upp på hans rum igen och jag kollade var klockan var fort, 02:04.. redan? Aja.
''Vem gör något sånthär?'' Sa han plötsligt samtidigt som han bara kollade rakt upp i taket.
''Idioter, men tänkt inte mer på det'' , sa jag och la mitt huvud på hans bröstkorg.
Justin somnade nästan på en gång efter det att vi lagt oss i sängen, antagligen för att klockan var så mycket och för att han inte ville tänka mer på vad som hänt. 
Han andades tungt och efter ett tag somnade jag med hans arm runt mig.

NÄSTA DAG:

När jag vaknade på morgonen kände jag solen lysa rätt in i mina ögon och jag kisade för att se något. När jag vände mig om såg jag att Justin redan hade klivit upp, så jag satte mig på sängkanten och tänkte efter vad som hänt igår. Jag log när jag tänkte på mig och Justin och att vi verkligen tagit steget men när jag tänkte på vad som hände senare slocknade leendet. Stackars Pattie och Justin, jag måste gå ner till dom..
Jag reste mig och gick och tvättade av mig i badrummet och drog på mig ett par shorts och en t-shirt innan jag gick ner. Där nere såg jag varken Justin eller Pattie, så jag gick in och kollade om det låg en lapp på köksbordet som det brukade göra om han åkt iväg utan att säga något. Det gjorde det inte. Även fast jag inte ville det, så växte paniken långsamt inom mig medan jag sprang upp för trappen och ringde Justin på hans mobil.
''Ja?'' svarade han kort.
''Vart är ni!?'' frågade jag, och jag lät räddare än jag själv ens trodde jag var.
''Vi är på polisstationen'', fortsatte han lika kort.
''Men, ni skulle väckt mig.. ''
''Jaja, vi kommer hem om ett tag''. Hans hårda röst högg till inom mig och jag sa inget.
''Förlåt, Ariana.. Det var inte meningen, men allt känns så stressigt och jag ville att du skulle kunna få vara hemma och vila istället för att sitta här hela dagen'', sa han efter ett par sekunder när jag inte svarat.
''Det är lugnt, jag förstår.. Vill du att jag ska komma?''
''Nej, vi klarar oss nog. Mamma sitter och pratar med någon polis nu, men jag hör av mig om dom vill prata med dig också. Lås bara dörren och fönstren.''
Han lät verkligen allvarlig när han sa att jag skulle låsa dörren så jag gick och gjorde det på en gång.
''Jag älskar dig, viskade jag, ring mig så fort du kan igen.''
''Jag lovar, och jag älskar dig också'', sa han och jag la på.
Jaha vad nu då? Jag hade ingenting och göra och jag kände mig inte riktigt trygg heller så jag gick och tog en dusch istället. När jag duschat klart och klätt på mig så gick jag ner för att ta någonting och äta, jag var utsvulten! Och eftersom dom inte hade någonting hemma just nu så tog jag fram ingridienserna för att laga pannkakor och gjorde det och satte mig vid tv:n och slog på MTV där det var Teen mom. Plötsligt kom jag på åter igen det som jag och Justin gjorde igårkväll, första och bästa gången, självklart. Jag hade tydligen somnat till eftersom jag vaknade av att Justin ropade på mig.
''Ariana ! Vi är hemma !''
''Kommer!'' Sa jag och flög upp ur soffan.
''Haha hej shawty'' , sa han och kysste mig mjukt.
''Hej baby, hur gick det på stationen?'' Frågade jag när vi alla tre satte oss i köket.
''Njae sådär, dom vet inte vem det är fortfarande och det går liksom inte bara att ta reda på direkt men dom ska försöka och om dom hittar något så ringer dom'' , Sa Pattie gick sedan ut på altanen för att prata i telefon.
Justin drog sin stol närmare min och böjde sig sen fram och viskade i mitt öra.
''Igår var.. amazing!''
Jag log och böjde mig fram för att nu viska i hans öra.
''Du är.. amazing !''
''Bra att veta haha, vad ska vi hitta på idag då?''
''Kan vi inte ringa Chaz och Ryan?'' Föreslog jag.
''Jo då kan dom ta med sig Caitlin så kan du träffa henne också!''
''Yessss, låter väldigt bra!''
Justin kysste mig snabbt och gick sedan ut för att ringa dom, äntligen ska jag få träffa Caitlin!

Tell me watcha think ;)
 

Kommentarer
Avsändare: Miranda

jätte bra <3
mera

2012-06-25 @ 13:55:02 -



Avsändare: Emelie

Sjukt bra! <3

2012-06-25 @ 14:13:07 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Anonym

omb! vem gör så mot justin och hans mamma? :( dumma jävlar jag ska boxa er! :@
meeer ♥

2012-06-25 @ 16:37:34 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback