Published: 2012-06-22 Time: 05:50:49 Filed Under:

Kapitel 38 - I don't believe that

PREVIOUS: Jag kollade på klockan och märkte att den redan var halv nio. Hur länge hade jag sovit egentligen...?
Jag ringde upp honom och han svarade direkt. Nästan som att han hade suttit med mobilen i handen och väntat på att jag skulle ringa.
''Äntligen är du vaken'' , sa han direkt och småskrattade.
''Gud så trött jag är , och ändå har jag sovit nästan hela dagen.''
''Sömntuta , har du sovit gott ?''
''Bättre än aldrig förr !'' svarade jag.
''Till och med bättre än när du har sovit med mig?
''Mhm...'' sa jag retsamt.
''Det tror jag inte på , svarade han. Vad ska du göra imorgon?'' frågade han sedan.
''Jag vet inte , vill du komma hit ? Vi kan hyra några filmer eller kolla på några av mina och bara ta det lugnt , sen kan du sova över.''
''Är du säker på att jag kan sova över ? Jag menar liksom...-''
''Justin , bara för att vi inte är tillsammans längre betyder det inte att du inte kan sova här okej ?''
''Okej... Jag kommer någon gång vid två-tiden. Blir det bra ?''
''Jo , men vi hörs imorgon då. Jag ska gå ner och äta nånting nu.''
''Gör så , vi ses imorgon. Puss !''
'' Puss på dig med , godnatt.''

JUSTINS PERSPEKTIV:

Yes , yes , yes ! Jag skulle få sova med henne imorgon. Perfekta stunden för att försöka vinna tillbaka henne.
Jag sprang ner till mamma som satt i köket och läste någon tidning och drack te.
''Mamma kan du ringa Kenny och säga att han ska hämta mig kl 10 ? Jag ska till Ariana'' , sa jag och log stort.
''Hahah ja det kan jag. Ni måste vara väldigt kära , ni kan knappt vara ifrån varandra för en dag !''
''Jadu , så är det'' , svarade jag och tänkte på om Ariana fortfarande var kär i mig. 

Det måste hon väl ändå vara ? Jag menar liksom... Åh , tänk om hon hade börjat tappa känslorna ? Bara tanken vid att hon kanske inte ville ha mig längre fick mig att ångra migj över det där jäkla smset. Varför ljög jag ? Varför smsade jag ens med Jasmine ?
Samtidigt så fick det där mig att inse hur mycket jag verkligen behöver henne. Hennes närhet. Hur mycket hon betyder för mig.
Dom sista dagarna har varit väldigt svåra för mig. Att inte kunna hålla om henne när jag vill , eller pussa henne. Men det svåraste av allt har varit att inte kunna kalla henne för min...
''Förresten , jag sover över'' , sa jag efter ett tag.
''Vad kul. Kom , sätt dig här en liten stund.''
Jag satte mig på en stol bredvid och kollade sedan på henne.
''Vad är det ?''
''Har du och Ariana... Du vet...''
''Vadå ?''
''Du vet... Haft sex ?''
''Mamma ! Varför frågar du det ?!'' sa jag och reste mig upp direkt.
''Jag är nyfiken , jag vill bara vara säker på att ni skyddar er.''
''Lägg av , vi har inte haft det ! Jag väntar på det rätta tillfället...''
Hon log och gav mig sedan en stor kram.
''Godnatt gubben'' , sa hon när jag var på väg upp till mitt rum igen.
''Godnatt !'' ropade jag tillbaka.

Jag bytte om till ett par basketshorts , borstade tändera och la mig sedan i sängen. Den var bara kvart i nio men jag var tvungen att lägga mig tidigt annars skulle jag inte orka gå upp imorgon.

"Längtar till imorgon. Sov gott"
Det tog tre minuter innan hon svarade tillbaka.

"Längtar också. Sov gott du med sötnos :)"
Jag läste om smset och somnade sedan med ett leende på läpparna...

NÄSTA MORGON - ARIANAS PERSPEKTIV:

Eftersom att jag hade sovit nästan hela dagen igår så vaknade jag väldigt tidigt. Klockan var bara runt elva när jag vaknade. Det var fortfarande tre timmar kvar tills Justin skulle komma så jag hade gott om tid för att fixa mig. Jag gick ner till köket där mamma och pappa satt och pratade om någonting.
''Godmorgon , när kommer Justin ?'' frågade pappa direkt när jag kom in.
''Om några timmar. Hur så ?''
''Mamma och jag hade tänkt gå ut lite senare , vi hade även tänkt checka in på hotell och sova borta en natt. Går det bra för dig?
''Jodå , Justin ska ändå sova här så jag slipper ju vara ensam.''
''Vad bra , vi åker vid fyra tiden.''
''Okej'' , svarade jag och gick sedan till skåpet och tog ut Captain Crunch-flingorna.
Jag åt frukost lugnt och sakta och småpratade lite med mamma om vad dom skulle göra , och om vad jag och Justin skulle hitta på.
Efter att ha suttit där och pratat i kanske en halvtimme gick jag upp för att ta ett bad. Medans badkaret fylldes så kollade jag efter vad jag skulle ha på mig. Det slutade med att jag bara valde en grå tröja , svarta jeans och sedan skulle jag ta mina mörkbruna ballerinaskor.
Jag la kläderna på sängen och gick sedan till badrummet. Badkaret var fullt med skumm nästan upp till kanten så jag stängde kranen direkt , tog av mig kläderna och hoppade sedan i. Vattnet var varmt och skönt.
Efter kanske 40 minuter var vattnet rätt kallt så jag gick upp och lät sedan badkaret tömmas.
Jag tog en handuk och gick sedan till mitt rum och tog på migj kläderna. Jag lät håret vara lockigt eftersom att vi ändå inte skulle göra något särskilt och tog sedan på lite maskara...

Tråkigt kapitel, jag vet ;D
men ni kan väl kommentera ändå? :'D
 

Kommentarer
Avsändare: Miranda

Jätte bra<3

2012-06-22 @ 08:12:03 -



Avsändare: Anonym

det var jätte bra! men det där "rätta tillfället" kanske är när han sover hosa henne inatt? (a)<3

2012-06-22 @ 09:43:47 -



Avsändare: Lisen

Mer:'D
Du är inte lite bra att skriva!!
Du gör typ den tråkigaste kapitlet att bli grym!:)

2012-06-22 @ 10:24:18 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-06-22 @ 11:27:22 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback