Published: 2012-06-21 Time: 19:22:24 Filed Under:

Kapitel 37 - Better than ever

PREVIOUS: Vi gick sedan ner till dom och gick till resturangen och började äta frukost. 
Efter ett tag tystnad öppnar Pattie munnen och kollar på Justin. 
''Justin, vart var du igår? Ariana letade efter dig.''
''Em... Jag var i spelhallen för att jag skulle träffa några fans'', sa han och jag blängde surt på honom.
''Okej, är allt som det ska mellan er? Ni ser helt utmattade ut.''
''Vi är bara trötta, vi var uppe sent igår'', ljög han till sedan och jag la till en fejkhost och kollade på honom. 
Han såg otroligt rädd ut, jag tror inte han hade ljugit för sin mamma om sånt här förut och jag tror nästan att hon förstod vad som hade hänt....
''Är allt som det ska mellan er ?'' frågade hon misstänksamt.
''Jodå. Allt är bra... Perfekt...'' sa jag och tittade ner på min tallrik.
Jag hade gråten i halsen och kände att jag skulle börja gråta vilken sekund som helst. Om allt bara kunde vara perfekt , som det var innan.
Vi åt alla under tystnad och det var väldigt spänt.
När jag åt klart reste jag mig upp och kollade på Justin som precis också hade ätit klart. Jag tog hans hand och märkte hur han kollade på mig.
''Vi går och hittar på nånting , vi hörs sen'' , sa jag till Pattie och log.
Jag och Justin gick därifrån hand i hand , sedan när vi hade gått in i hissen och dörrarna hade stängts släppte jag taget. Precis innan han hann säga nånting började jag prata.
''Det var bara så att Pattie inte skulle märka något , få inte upp hoppet nu okej ?''
''Okej'' , sa han och kollade på mig med sorgsna ögon.
Jag ville bara hålla om honom och få allt att bli som vanligt igen , men han hade sårat mig och det tänkte jag inte förlåta bara sådär.

Dagarna gick och vi umgicks och hade allmänt kul. Det var dock väldigt svårt att umgås med honom eftersom att vi umgicks som bara vänner. Då och då försökte han pussa mig och så men jag sa ifrån , även om jag hur gärna som helst ville. Sista dagen på Bahamas gick vi alla ut och åt på en väldigt lyxig färja. Ingen verkade märka någonting om att vi inte var tillsammans. Dock blev Pattie lite misstänksam då och då.
Jag önskade att resan inte hade blivit såhär. Jag förväntade mig att vi skulle ha haft den bästa tiden någonsin men det blev tvärtom. Det blev helt fel...

TILLBAKA I ATLANTA:

Flygresan hem kändes hur seg som helst och jag längtade efter att få komma hem till mamma, pappa och Aimée. Jag saknade faktiskt dom. På flygplatsen sa jag hejdå till Kenny , Pattie och dom andra. Sedan skjutsade Justin hem mig. Bilresan från flygplatsen till mitt hem tog rätt länge och jag var verkligen inte på humör så jag sov hela vägen. När vi äntligen var framme väckte Justin mig försiktigt.
''Vi är framme nu , vakna.''
''Jag är trött...''
''Du kan sova mer när du kommer in'' , sa han och klev ur bilen.
Han öppnade bildörren åt mig och gick sen och tog min resväska ur bagaget. Jag tog min handväska och sedan gick vi in. Jag var hur trött som helst och orkade knappt hålla ögonen öppna.
Varken mamma eller pappa var hemma så vi gick direkt upp till mitt rum. Han ställde väskan på golvet och kom sedan fram till mig.
''Vi ses snart , jag ringer dig när jag är hemma okej ?'' sa han och kramade mig.
''Mm... Jag vill sova'' , sa jag och kramade honom hårt sedan slängde jag ner mig i sängen.
Han tog av mig skorna och stoppade sedan om mig.
''Tack'' , sa jag lågt medans jag halvsov.
''Inga problem'' , svarade han och pussade mig på pannan.
''Sov gott , jag ringer sen.''

Han gick ut ur rummet och stängde dörren försiktigt , sedan gick han. Jag hörde när han körde iväg med bilen och somnade direkt.
Efter några timmars sömn vaknade jag av att mamma kom in i rummet.
''Gumman , du är hemma !'' sa hon och kramade mmig hårt och satte sig sedan på sängkanten.
''Hej... Jag har saknat dig'' , sa jag och gnuggade ögonen och satte mig upp.
''Vi har saknat dig med , hur har du haft det ?''
''Bra... Var är pappa ?''
''Han kommer upp snart , han skulle bara ringa ett samtal. Är du hungrig ?''
''Mm lite. När ska vi äta ?''
''Jag ska börja med maten strax. Nå , berätta nu. Vad gjorde ni för något ? Hur var vädret ?''
''Vi gjorde massa olika saker , du skulle ha sett stranden. Vattnet var blått och fint och det var så himla varmt , till och med på kvällarna. Och hans mamma var jättesnäll.''
''Vad kul att ni har haft det bra då !'' sa hon och log.
''När ska du träffa Justin igen ?''
''Imorgon kanske'' , just det han sa att han skulle ringa när han kom hem. Han har säkert ringt flera gånger.
''Ring upp honom , jag går ner nu. Jag ropar när maten är klar'' , sa hon och gick sedan ut och stängde dörren.

Jag rotade genom min handväska tills jag hittade mobilen , då såg jag att jag hade tre missade samtal och ett sms. Allt från Justin.

"Ring mig när du har vaknat , jag har försökt ringa dig men du svarar inte så jag antar att du fortfarande sover. Puss ♥"

Jag kollade på klockan och märkte att den redan var halv nio. Hur länge hade jag sovit egentligen...?
Jag ringde upp honom och han svarade direkt. Nästan som att han hade suttit med mobilen i handen och väntat på att jag skulle ringa.
''Äntligen är du vaken'' , sa han direkt och småskrattade.
''Gud så trött jag är'' , och ändå har jag sovit nästan hela dagen.
''Sömntuta , har du sovit gott ?''
''Bättre än aldrig förr !'' svarade jag.
''Till och med bättre än när du har sovit med mig?
''Mhm...'' sa jag retsamt. 

Kommentera
Jag har planer i mitt huvud, så oroa er inte ;)

Kommentarer
Avsändare: Miranda

Älskar din blogg <3

2012-06-21 @ 21:42:09 -



Avsändare: Anonym

meeeeeeeer :D

2012-06-21 @ 23:08:47 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-06-21 @ 23:22:44 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback