Published: 2012-06-21 Time: 15:03:33 Filed Under:

Kapitel 36 - What happened yesterday?

PREVIOUS: Jag hjälpte honom upp och började sedan gå en bit. Justin vinglade som en galning och sjöng Teenage Dream med Katy Perry medans vi gick.
Plötsligt stannade han till och tittade på mig.
''Ariana du är jättefin, jag älskar dig.''
''Du är verkligen full...Kom nu''
Vi fortsatte gå mot hotellet och han vinglade hur mycket som helst. Det blev väldigt tungt för mig när jag skulle försöka få honom att hålla balansen eftersom att han är mycket längre än mig och då var han helt på mig.
Innan vi gick in på hotellet försökte jag få Justin att bete mig normalt.
''Snälla , försök gå normalt och säg inte ett ord. Jag vill inte att det ska komma ut i skvallertidningar att du har druckit okej ?''
''Aa'' , sa han och skrattade.
Jag höll i honom hårt och ledde honom till hissen. Han började trycka på alla knappar som ett litet barn.
''Sluta , hur mycket har du druckit egentligen ?'' sa jag och tryckte på den rätta knappen.
''Jag kan knyta skorna utan att använda mina händer , vill du se det ?''
''Nej , kom nu.''

Vi gick mot vårat rum och jag låste upp , sedan gick vi in.
''Gå och lägg dig nu'', sa jag åt honom och pekade mot sängen. 
''Men jag är inte trött.''
''Men kom igen'', sa jag och tog tag i hans arm och vi la oss i sängen. 
''Är du sur på mig? Jag har inte gjort något fel ju'', sa han och flinade.
''Justin, inget fel? Inget fel?!?! 1. Du har druckit, 2. Du kunde ha dränkt dig själv, 3. Tänk om pressen hade sett dig? Så håll bara tyst om det här okej, var precis som vanligt imorgon så Pattie och dom inte misstänker något för då hamnar jag i trubbel också.''
''Okej'', sa han och tog min hand.
''Hur blir det med oss då?'' frågade han och kollade på och började småskratta
''Det är inte kul Justin, vi är bara vänner, inget mer. Vi får umgås som vänner på resan.. Vi får göra det bästa av saken Justin.. ''

PÅ MORGONEN: 

Jag vaknade ungefär klockan 10 och gick sedan upp på toa och fixade mig lite och efter ett tag kom Pattie in. 
''Hej'', sa jag och öpnnade dörren. 
''Hej, hittade du Justin igår?''
''Ja det gjorde jag, men han ligger och sover nu.'' 
''Okej, skulle bara se så att allt var okej, ni kan ju kolla ned till oss senare för att äta frukost.''
''Ja vi kan komma när Justin har vaknat och så'', sa jag och log.
''Bra, hejdå. ''
''Hejdå.''

Jag satte mig vid datorn en stund och kollade facebook och sedan kollade jag upp och där stod Justin med morgon frilla och såg riktigt risig ut. 
''Hej sömntuta'', sa jag och kollade på datorn. 
''Vad hände igår egentligen?''
''Jadu.. Det borde du nog veta bättre själv, jag hittade dig på stranden FULL'', sa jag surt. 
''Oj.. Jag trodde jag inte skulle bli så påverkad.. Men du förlåt'', sa han och satte sig bredvid mig. 
''Mm.'' 
''Men hur ska vi göra med oss?'' frågade han efter nån minut. 
''Vi får umgås på resan som vänner, eller så kan du flyga hit Jasmine så får du umgås med henne.''
''Ge dig nu Ariana, jag vill inte bråka med dig! Men du.. Vi säger inget till mamma, hon skulle bli förkrossad om hon fick reda på att det var slut..''
''Okej, men jag tänker inte låtsas som om allt är bra bara för att lura din mamma Justin.''
Han svarade inte utan bara gick in i sovrummet och tog en handduk och sedan gick in i badrummet för att duscha och där inne hörde jag hur han skrek lite tyst. 

Han kom ut ur badrummet med en handduk virad runt höften och man såg att han hade gråtit.. 
Jag smällde ihop datorn och väntade på att Justin skulle klä på sig sedan skulle vi ned till Pattie och dom för att äta frukost. 

Vi gick sedan ner till dom och gick till resturangen och började äta frukost. 
Efter ett tag tystnad öppnar Pattie munnen och kollar på Justin. 
''Justin, vart var du igår? Ariana letade efter dig.'' 
''Em... Jag var i spelhallen för att jag skulle träffa några fans'', sa han och jag blängde surt på honom.
''Okej, är allt som det ska mellan er? Ni ser helt utmattade ut.''
''Vi är bara trötta, vi var uppe sent igår'', ljög han till sedan och jag la till en fejkhost och kollade på honom. 
Han såg otroligt rädd ut, jag tror inte han hade ljugit för sin mamma om sånt här förut och jag tror nästan att hon förstod vad som hade hänt....

Kommentera

Kommentarer
Avsändare: Lisen

GAAALEEENN!!!!
Åh, du slutar alltid där det är som mest roligast att läsa!:]

2012-06-21 @ 15:10:03 -



Avsändare: Zhima

meeeeeeeeeeeeeer!

2012-06-21 @ 15:45:33 - URL: http://zhimaa.blogg.se



Avsändare: Caroline!!<3

bra bra meeer :D

2012-06-21 @ 15:48:20 -



Avsändare: Miranda

Dom måste bli tillsammans igen!

2012-06-21 @ 18:16:58 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback