Published: 2012-06-19 Time: 16:17:28 Filed Under:

Kapitel 30 - HERE WE COME BAHAMAS

PREVIOUS: ''Du var jätteduktig'' , sa Chaz blygt till Joline och kollade sedan ner.
''Tack'' , svarade hon och kramade honom.
''Awww !'' sa jag och kollade på dom.
''Sluta'' , sa Joline och blev röd som en tomat.
''Min prinsessa var i alla fall bäst'' , sa Justin och pussade mig.

Vi satt där på filten rätt länge och pratade lite och hade väldigt roligt. När jag kollade på Joline satt hon och stirrade på Chaz och han på henne lite i smyg. Sedan när hon kollade tillbaks på honom så kollade han bort och började prata om något helt annat med Ryan som satt bredvid honom.
''Vi kanske ska åka hem mot Ariana?'' sa Justin efter nån timme.
''Vi ska ju till Bahamas i morgon'' , sa han sedan och tog min hand och log mot mig. 

''Ja det är nog bäst, jag måste packa också'', svarade jag.
Alla reste på sig och Chaz tog upp filten och vek ihop den och la in den i Justins bil. Sedan satte vi oss i bilen.
Justin och jag framme , Ryan , Aimée, Joline och bredvid Joline satt Chaz. 

Efter ett tag var vi framme och Justin körde upp på min uppfart framför huset. 
Klockan var rätt sent och vi var tvungna att gå och lägga oss så snart som möjligt eftersom att vi skulle upp rätt tidigt imorgon. 
Justin, Ryan och Chaz skulle sova hemma hos mig eftersom att alla vi fyra skulle till flygplatsen samtidigt eftersom att två hade bokat ett flyg hem tillbaks till Kanada ungefär vid den tiden mitt och Justins flyg gick till Bahamas. Där skulle vi möta Justins mamma, Kenny och några vänner till dom på Bahamas flygplats för dom tog flyget direkt från Atlanta. Flera timmar med Justin på ett flygplan själv, hur bra kan det bli? Gud vad kul vi kommer ha! 
När vi gick mot mig och Joline skulle gå hem till sig skulle hon säga hejdå till till killarna och mig.  
Joline kramade först Ryan, Justin och Chaz sist. 

Joline stod redan och väntade på att hon skulle ge den sista hejdå kramen. När hon kramade Chaz kollade dom på varandra och log , sedan kysstes dom. När jag såg det sken jag upp som en sol.. 
''Jag sa ju att dom gillade varandra, jag visste det!'' viskade jag till Justin och han tog min hand.
''Olala'', sa Ryan sedan högt.
''Kom nu flirtarn, vi måste gå in och sova.. Flyget går tidigt imorgon.''

''Hejdå, vi ses... nån gång'', sa sedan Joline och avslutade kyssen och började gå mot sitt hus som låg över gatan.

Killarna och jag gick in till mig. Mamma och pappa hade redan gått och lagt sig för dom skulle också upp tidigt eftersom att dom skulle jobba.
Vi gick raka vägen upp till mitt rum och sedan bäddade jag i ordning två madrasser på golvet där Ryan och Chaz skulle sova. Justin skulle sova med mig. 
Vi gick och borstade tänderna och jag packade lite snabbt inför vad jag skulle ha med mig till resan, resten skulle jag packa imorgon innan vi åker. Efter det kröp vi ner i sängen. 
Jag vågade inte ha på min lampa nu eftersom Ryan och Chaz var här, jag vågade inte erkänna för dom att jag faktiskt var mörkrädd. 
Det var alldeles mörkt i rummet, men jag kände hur Justin andades på mig och sedan kysste mig lätt. 
Jag tog hans hand och höll precis på att somna då Ryan säger något. 
''Hur länge ska ni vara i Bahamas då? ''
''Lite mer i en vecka,'' svarade Justin. 
''Okej.''
När vi redan hade börjat prata vart jag rätt pigg så ville jag inte avbryta. 
''Du Chaz?'' sa jag efter några sekunder. 
''Ja?'' 
''Gillar du Joline? Alltså så du skulle kunna vara tillsammans med henne? Med tanke på att ni kysstes..''
När jag frågade det blev det tyst ett tag och jag märkte att han försökte komma på något bra svar.
''Nja... asså... Okej då. Jag tror att jag gillar henne lite. Hon var ju snäll och söt'', sa han sedan. 
När han sa det log jag lite smått och la mig på sidan mot Justin och vi låg och kollade på varandra i mörkret. Inte för att jag såg något men jag kände att han kollade på mig. 

Dagen efter vaknade jag av att väckarklockan ringde och alla fyra flög upp. Vi alla somnade nog rätt fort igår när det blev tyst. 
Vi gick upp och gjorde oss i ordning och åt en rejäl frukost. Jag packade dom sista sakerna och skrev en lapp till mamma och pappa som jag sedan la på köksbordet. 

"Hej! 
Nu när ni ser detta kommer jag antagligen sitta på beachen i Bahamas och steka som bara den, om vi inte störtar med planet! Haha nej jag skojade bara. Det störtar nog inte så var inte oroliga. 
Jag ringer er någon dag, xx Ariana"
 

När jag hade skrivit den började vi åka mot flygplatsen och när vi väl var där så var vi tvunga att skiljas åt för att deras plan skulle gå om ca 30 minuer och dom var tvungna att checka in.
''Hejdå, vi ses nån gång! Ni får komma ner hit snart och umgås med mej och Justin'', sa jag till dom och kramade dom båda. 
''Ja det får vi verkligen göra! Och ha det så kul på Bahamas'', sa Ryan. 
''Ja det ska vi ha!'' sa jag. 
Justin gick fram och kramade dom hårt. 
''Hejdå bros, jag kommer sakna er!''
''Vi kommer sakna dig med, vi får ses snart igen.''
När vi gick där ifrån så kollade jag på Justin och han såg ut ganska ledsen ut , ungefär som ett litet barn som tappat sitt godis eller nåt.

I BAHAMAS / JUSTIN PERSPEKTIV: 

När vi hade gått av planet och hämtat våra väskor så mötte vi mamma, Kenny och deras vänner och sedan tog vi minibussen mot hotellet. 
Mamma och dom satte sig långt fram men jag och Ariana fortsatte ända längst bak och efter ett tag så märkte jag att hon hade somnat på min axel...

Kommentera vad ni tycker :)

Kommentarer
Avsändare: Miranda

Meeeeeera
Jag älskar din novell!<3

Svar: haha ttack! :'D ♥
None None

2012-06-19 @ 17:21:26 -



Avsändare: Lisa

Mer!

2012-06-19 @ 20:33:18 - URL: http://fyrgangare.blogg.se



Avsändare: moa

din novell är sååå bäst! meeer ♥

2012-06-20 @ 00:41:55 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-06-20 @ 00:48:11 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback