Published: 2012-06-19 Time: 06:10:00 Filed Under:

Kapitel 29 - Cheerleading

PREVIOUS: Vi småpussades lite och sedan kramade jag Ryan och Chaz. Sedan gick jag och hela laget in. Alla ställde hur många frågor som helst men jag orkade verkligen inte prata om honom , det enda jag var fokuserad på var tävlingen. Vi gick igenom en lång korridor och letade efter vårat omklädningsrum , till sist hittade vi det. Det var en skylt på dörren där det stod "TOP GUN - ALL STARS".
Vi gick in och alla började byta om till sina dräkter eftersom att vi skulle gå och träna direkt.
''Ariana , hur länge har du känt den där Justin ?'' frågade John. Han var en av dom duktigaste killarna i laget.
''Ett tag...'' svarade jag och knöt skorna.

(Ariana & Joline blir uppslängda)

''ARIANA, JOLINE!'' ropade min tränare och joggade fram till oss
''Ja vad är det?'' frågade jag oroligt
''Ni måste hoppa in, Jessica och Megan spydde några gånger nyss?''
Jag tappade min haka till marken, skulle vi efter 2 år hoppa in? vi hade inget annat val så vi nickade och följde efter honom, drog på oss dräkten och började stretcha. Mitt hjärta poppade ut från bröstet, det här skulle gå åt helvete.

Timmarna gick och vi tränade på , fixade tjejernas smink och frisyrer och sedan hade vi förträning inför domarna. Efter det hade vi en tiominuters-paus innan vi skulle ut på mattan och ha invigning. Jag sprang till omklädningsrummet och kollade min mobil snabbt och märkte att jag hade fått ett sms av Justin.


"Jag sitter högst upp på vänster sida av läktaren. Lycka till prinsessa ♥"

Jag log över hur gullig han var som kallade mig prinsessa och kollade mig en snabbis i spegeln för att försäkra mig om att håret och sminket såg bra ut , sedan gick jag tillbaka där vi skulle samlas.
Det var ungefär 50 andra lag som var där för att tävla , men det var endast sju av dom som tävlade i våran kategori. Det var äntligen dags för invigningen.
Dom ropade upp första laget och dom sprang ut på mattan och ställde sig längst bort. Publiken klappade och verkade ganska peppade.
Dom fortsatte att ropa upp flera lag , sedan var det två lag innan vårat lag skulle ut. Vi samlades i en cirkel och alla var lika hypra och glada som vanligt.
''Kom igen , nu vinner vi det här!'' sa Christopher.
Det blev en liten gruppkram och sedan stod vi där beredda på att springa ut.
''Och nu... Laget ni alla har väntat på: TOP GUN ALL STARS !'' hörde man in från tävlingshallen.

Vi sprang ut och jag kände hur mitt hjärta bultade. Publiken blev galen och skrek som bara den. Vi ställde oss i två leder bredvid dom andra lagen. Vi stod där medans dom resterande lagen kom ut och sedan stod vi där medans representatören babblade på om något jag inte lyssnade på. Jag fokuserade mig på att hitta Justin , Ryan och Chaz bland alla i publiken. Sedan såg jag honom... Där satt han och såg så himla perfekt ut. Han hade tagit på sig en keps. Förmodligen för att folk inte skulle känna igen honom. Han blev förvånad när han såg mig stå där ute på mattan
Jag vinkade lite försiktigt och han vinkade tillbaka. Även Ryan och Chaz gjorde det. Representatören babblade på lite till och sedan fick alla lag gå in igen eftersom att tävlingen skulle börja.

Medans lagen i alla andra kategorier uppträdde så passade vi på att gå igenom räkningar och sånt medans.
Publiken verkade hur peppad som helst och blev galen varje gång något lag kom ut.
Till sist blev det dags för våran kategori. Senior fortsättning. Ett av lagen sprang ut på mattan och gjorde sitt , sedan var det våran tur. Vi sprang ut på mattan , några av killarna gjorde bakotvoltar och salto , sedan ställde vi upp oss i våra positioner. Jag märkte att några i publiken höll i en stor flagga med vårat logo på. Jag kunde inte låta bli att le.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag är verkligen glad över att jag for hit med Chaz och Ryan. Dom verkade njuta av hela grejen väldigt mycket och det gjorde jag också. Alla lagen var väldigt duktiga och publiken var galen , och dom blev ännu galnare när Ariana's lag kom ut. Det var första gången jag skulle få se henne uppträda med sitt lag så jag var lite nervös.
Musiken slogs igång och dom började kasta upp någon tjej i luften och göra volter.
''Jag tror att det var Joline dom just slängde upp i luften'' , sa jag till Chaz.
''Hon är söt...'' sa han och smålog för sig själv.
Jag och Ryan tittade på varandra och sedan fortsatte vi att kolla på deras uppträdande. Vi satt som idioter och höll på att tappa hakorna. Dom gjorde så sjuka saker som jag aldrig hade sett tidigare.
''Kolla , kolla ! Nu slänger dom upp Ariana!'' sa Ryan.
Jag måste erkänna att mitt hjärta höll på att poppa ut när jag såg det , tänk om dom hade tappat min Ariana ?
Dom fortsatte med sin rutin och sedan kom dom till dansen.
''Damn... Min tjej vet verkligen hur man dansar'' , sa jag och bet mig i läppen.
''Det måste jag hålla med om'' , svarade Ryan och kollade på mig med ett fånigt leende.

Dom avslutade dansen och publiken ställde sig upp och skrek mer än vad dom gjort under hela dagen. Även vi tre ställde oss upp och applåderade som galningar. Jag hade ingen aning om att dom skulle vara såå bra. Alla i hennes lag började hoppa och krama varandra , man såg verkligen hur lyckliga dom var.
När dom var på väg ut från hallen märkte jag hur Ariana haltade lite.
''Fan , såg ni hur Ariana haltade ? Tänk om hon har skadat sig?'' frågade jag oroligt.
''Ta det lugnt , det är säkert ingen fara.''
''Men tänk om det är allvarligt ?! Jag hoppas verkligen inte att det är det...''

ARIANAS PERSPEKTIV:

''Hur är det med foten'' ? frågade Joline oroligt när vi gick ut från tävlingshallen.
''Det är b..-''
''Vadå med hennes fot ? Vad har hänt ?!'' sa John och fick panik.
''Ta det lugnt , det är bra. Jag landade bara lite fel i mitten av programmet.''
''Är du säker ? Har du jätteont ?''
''Nejdå , jag landade bara fel har jag sagt. Inget annat'' , svarade jag och log.
''Varför sa du inget när vi var där ute ? Tänk om det hade varit allvarligt.''
''För då hade ni sagt att jag skulle sluta , och det kunde ni ju ha glömt.''
''Ari...-''
''Nu slutar vi prata om det här okej ? Jag mår bra !''

Dom resterande fem lagen gjorde sitt och sedan var det dags för prisutdelning. Alla lagen sprang ut ännu en gång och ställde upp sig likadant som under invigningen. Några människor babblade på om att alla var vinnare oavsett vad osv. Sedan satte vi oss ner och priserna började delast ut. Vinnarna i varje kategori ropades upp och så fick dom gå upp och ta sina medaljer och pokaler. Dom som kom på 1:a plats i varje kategori fick även en bukett rosor , och det fick lagkaptenen hämta.

''Och nu är det dags för senior fortsättnings kategori. På tredje plats... Sparks Dream Team !''
Laget fick gå upp och hämta sina medaljer , sedan satte gick dom tillbaka till sina platser. Dom verkade väldigt glada över att ha kommit på tredje plats. Alla andra lagen satt spända och väntade.
''På andra plats blir det... Patriots !''
Dom satt där chockade eftersom att dom förmodligen aldrig hade kommit på andra plats , sedan ställde dom sig upp och tog sina medaljer och det. Dom flesta grät och publiken applåderade.
''Och nu är det dags för att avslöja vem som kom på första plats. Segrarna i kategorin senior fortsättning 2012 är... Top Guuuun All Staaaars !''
Vi hoppade upp av lycka och jag började gråta som bara den. Även om vi vann varje år så var känslan otroligare för varje gång. Publiken viftade med sina både stora och små Top Gun-flaggor och hoppade runt. Dom verkade lika lyckliga som vi.
Jag såg hur Justin stod längst bak och applåderade stolt.
Vi fick våra medaljer , sedan tog våran tränare Nick pokalen och kysste den stolt.
''TOOOP GUUUUN !'' skrek han medans han höll upp den.
Jag gick och hämtade blombuketten och sedan ställde hela laget upp sig och så tog vi lagbild.

EFTER ATT DOM HADE PACKAT SINA GREJER:

Varken jag eller Joline bytte till våra vanliga kläder utom hade kvar på oss dräkterna.
Vi gick till parkeringen där vi träffade laget i morse och jag såg att Justin redan stod där och väntade med Ryan, Chaz. och Aimée. Jag släppte min väska och sprang och hoppade på honom.
''Grattiiis !'' sa han och kramade mig superhårt.
''Vi vann , vi vann , vi vann !''
Jag pussade honom flera gånger och kände mig helt hyper. Jag kunde inte sluta le. Han släppte ner mig och plötsligt märker jag hur Joline och Chaz står och kramar varandra superlänge.
''Jag tror dom gillar varandra'' , viskade jag till Jusin.
''Säkert'' , svarade han och log stort.
''Förresten hur är det med din fot ?!'' frågade han oroligt.

''Det är bra , jag landade bara lite fel. Inget att oroa sig över.
''Tur ! Jag blev så himla orolig när jag såg att du haltade på vägen ut från hallen.''
''Aww'' , sa jag och ställde mig på tår och pussade honom.
''Förresten , du ser grymt sexig ut i den där dräkten'' , viskade han i mitt öra och bet mig försiktigt på örat.
Jag skrattade lite och bet mig sen i läppen.

Han tog min väska och sedan gick vi alla till bilen och la väskorna i bagaget.
''Jag tycker att vi borde åka och äta någonstans nu'' , sa jag innan Justin ens hade startat bilen.
''Jag är grymt hungrig.''

''Samma här , snälla Justin !'' sa Joline.
''Bara om vi åker till McDonalds'' , svarade han och skrattade.
''McDonalds , here we come !'' sa jag hyper.

Vi åkte in till stan och sedan parkerade Justin en bit från McDonalds.
''Justin , det är nog bäst om jag och tjejerna går in och köper det vi ska ha. Annars blir det nog kaos om du kommer in.''
''Du har rätt , jag ska ha en Big Mac.''
''Jag med !'' sa Chaz och Ryan i kör.

Vi klev ut ur bilen och fick gå en liten bit till Mc Donalds. Folket kollade på oss när vi kom in. Det berodde förmodligen på dräkterna. Jag beställde min och Justins mat , Joline beställde sin och Chaz och Aimée beställde sin och Ryans. Sedan började vi gå ut. Plötsligt är det några tjejer som kom fram till oss.
''OMG , vi var och kollade på eran tävling nyss. Ni är så grymt duktiga !''
''Aww , tack'' , svarade jag och kramade dom och sen gick vi tillbaka till bilen.

''Jag har din mat här i påsen , kan vi inte åka till någon park och äta där ? Jag vill inte äta i bilen.''
''Vi kan åka till en strand som bara är några minuter härifrån. Vi kan ha en "hamburgaredejt" , svarade Justin och skrattade.
''Jaaa !'' skrek Chaz från bakstättet och kollade sedan på Joline.
''Jag menar... Ja , det går bra'' , sa han sedan och verkade generad.

Justin skrattade och började sedan köra. Efter kanske femton minuter var vi framme. Det var väldigt fint och det var nästan tomt där. Det var ju trotts allt ganska litet så jag antog att folk inte ville bada på ett sånt litet ställe.
''Ryan , kan du inte hämta filten som finns där i baksättet ? Vi kan sitta på den.''
Han gjorde som Justin sa och sedan satte vi oss ner.
''Du var jätteduktig'' , sa Chaz blygt till Joline och kollade sedan ner.
''Tack'' , svarade hon och kramade honom.
''Awww !'' sa jag och kollade på dom.
''Sluta'' , sa Joline och blev röd som en tomat.
''Min prinsessa var i alla fall bäst'' , sa Justin och pussade mig.

I changed it, lät henne hoppa in istället och visa sina skills för Justin ;)
Om ni fokuserar på bilden så ser ni att det är Canada flaggan på, jag tyckte det passade in för Justin är kanadensare :p
Kommentera ladies! 

Kommentarer
Avsändare: Miranda

Jätte bra! <3

Vart skulle dom åka ? Det va la bara Justin och ariana som skulle åka ?

Svar: Ja dom ska åka till Bahamas :) ♥
None None

2012-06-19 @ 10:16:36 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-06-19 @ 14:54:08 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback