Published: 2012-06-17 Time: 07:04:18 Filed Under:

Kapitel 25 - I wanna show you something

PREVIOUS:  ''Ja det ska nog kunna gå'', sa mamma och log och kollade på pappa. 
''Ja, men ni sover inte i samma säng Ariana!'' sa han och kollade på mig och sedan på mamma. 
Jag vände mig om och började gå mot trappan igen och skakade på huvudet. 



EN VECKA EFTER/SKOLAVSLUTNINGS DAGEN:


Sista veckan var verkligen jätte kul i skolan, vi lekte bara och städade ur skåpen osv och sen badade vi några gånger.
Jag hade redan vart i skolan idag och gick hem för att fixa mig och sedan klockan 5 börjar skolavslutningen, jag satt och sminkade mig och fixade håret medans mamma stod och väntade på att hon skulle ta ett kort på mig. 
''Är du klart snart eller? Vi måste åka om en kvart!''
''Jaja vänta bara, jag ska sminka mig klart och sedan ska jag sätta på mig min klänning.''
Jag gick till garderoben där klänningen hängde, det var nog en av dom finaste klänningarna jag någonsin sett. Den var blå och jättefin, man såg ut som en prinsessa i den. 
Jag tog på den och kollade mig i spegeln och sedan gick jag ner där mamma stod och kollade på mig och log. 
''Vänta jag ska bara sätta på mig skorna.''
''Okej jag väntar, men sen ska jag ta ett kort och sedan måste vi verkligen dra för vi ska hämta upp Joline på vägen till skolan.''
När jag hade satt på mig skorna ställde mamma kameran på byrån i hallen med självutlösare på och ställde sig vid min sida. 
''SMILE!'' ropade hon och log. 
När den hade tagit så spang hon mot den och kollade på den. 
''Jätte fin! Men nu måste vi verkligen åka'', sa hon sedan. 


Vi hämtade upp Joline och sedan sprang vi in i aulan där vi skulle mötas. Vi satte oss ned och kollade på alla som uppträdde och efter kanske en halv timma var det jag och min klass som skulle uppträda, vi skulle sjunga en låt. 
''Tack för det fina framträdandes'', sa rektorn och applåderade efter några från en annan klass hade sjungit.
''Nu är det dags för juniorernas tur att gå upp på scen, lycka till!''

''Nu är det vår tur'', sa Joline och log och tog min hand och vi gick upp på scen. 
Vi stod rätt långt ut på sidan men längst fram eftersom vi inte var så jätte långa. 
När vi står där och kollar ut mot publiken öppnas aulans dörr och alla vänder sig om och någon kom in. 
Jag kunde knappt se för allt ljus som var riktade mot oss på scenen men det blev ett kalabalik i publiken och jag hörde vissa säga
"OMG, det är ju Justin Bieber!! Vad gör han här!?"


Jag såg han till slut och att han satte sig längst bak och alla kollade på honom. Då log jag, jag visste inte ens att han skulle komma nu! Han sa ju att han skulle komma i morgon. 
Musiken började och vi började sjunga och det var alldeles tyst i salen och det lät rätt bra och tillslut började alla klappa i takt. 
Efter låten så gick alla ner från scen och satte sig på sina platser och jag gick ner nästan sist. 
När jag kom ner på golvet så började jag springa upp mot gången där Justin satt och jag hörde från några tjejer i en klass högre än mig "Men snälla, kan hon inte låta honom vara? Han är inte här för att kolla på henne, idiot" 
När jag hörde det skrattade jag lite och Justin reste sig upp när han såg att jag kom springandes mot honom, alla följde mig med blicken och kollade på Justin. 
När jag kom fram till honom så fick jag en jätte kram och han backade bak lite och kollade på mig. 
''Vad är det?'' frågade jag. 
''Du har nog aldrig vart såhär vacker förut, du är helt perfekt'', sa han sedan och bet sig i läppen. 
Jag tog ett steg mot honom och tog handen vid nacken på honom och kysste honom och det var helt knäpptyst i hela aulan. 
Justin avslutade kyssen och kollade på alla som satt och kollade. 
''Du Ariana....''
Jag kollade på honom och sedan på alla som satt och tog stirra på oss och alla satt med munnen vid öppen. Ingen visste ju om att jag och Justin.. var .. Ja, tillsammans. 
Vi satte oss ned längst bak medans rektorn skulle hålla tal och sedan kunde vi gå hem igen. 
''Jag visste inte att du skulle komma idag!'' viskade jag till honom. 
''Det var ju det som var meningen, jag ville överaska dig'', sa han och tog min hand. 

När allt var slut så stod vi ute på skolgården och sa hejdå till alla och önskade en glad sommar. 
Det ringde i Justins telefon så han gick några meter bort och svarade och många kom fram till mig och frågade mig massor såsom vad jag skulle göra i sommar. 
''Jag ska åka till Bahamas med Justin.''
När jag hade sagt hejdå till dom flesta så vände jag mig mot Justin som stod längre bort och ett flertal tjejer stod runt om honom och frågade honom om autografer och bilder osv. 
Jag gick fram till honom och ingen verkade bry sig, Justin var huvudpunkten nu.
''Nej sorry tjejer, inget sånt idag. Jag är ledig och jag ska vara med min flickvän.. Ariana'', sa han och blickarna vändes mot mig och han tog min hand. 
Vi gick bort och sa hejdå till Joline och Aimée. 
''Ha det så kul i Bahamas, båda två'', sa Aimée och log och kramade mig.
''Justin, får jag en kram av dig också?'' sa hon sedan och blev lite lätt röd i ansiktet. 

''Ja självklart babe'', sa han och kramade henne hårt och hon blev alldeles fnittrig. 
När hon hade kramat honom klart gick hon lite längre bort till några andra tjejer. 
'' Hörde ni? Justin kallade mig babe!!! IIIIHHH!'' tjöt hon. 
Jag, Justin och Joline stod där och garvade. 
''Ha det så bra i Bahamas, vi måste träffas när du kommer hem'', sa Joline och kramade mig hårt och övergick sedan till Justin. 

När vi hade sagt hejdå till henne så gick vi mot parkeringsplatsen och hoppade in i Justins bil. 
''HAHAHAH såg du Aimée's min eller?''
''Nej det gjorde jag inte, men jag vet hur hon såg ut. Hon är inte den ända som ser ut så'', sa han och backade ut från parkeringen. 
När vi var framme hemma hos mig så gick vi in hand i hand. 
''Mamma, pappa? Jag är hemma.''
''Vi är i köket.''
''Kom hit, jag vill visa er en sak'', sa jag och log och kollade på Justin medans jag kände hur han klämde hårdare och hårdare om min hand. Han var nervös för att träffa mina föräldrar, aww..
Mamma kom ut och när hon såg Justin stannade hon till. 
''Nemen, hej Justin'', sa hon och såg väldigt chockad ut.
''Vänta, vänta! Jag måste ta ett till kort.''
Hon rusade in i köket och hämtade kameran och vi stod kvar i hallen. 

När hon kom tillbaks så startade hon kameran. 
''Le nu då!'' sa hon till oss. 
Jag log så mycket jag kunde och Justin höll om mig. När hon hade tagit kortet gick vi fram och kolla hur bilden blev.
''Den blev jättefin'', sa Justin och pussade mig på pannan. ''Eller du är jättefin.'' 
Mamma kollade på oss och log lite, hon gav kameran till oss och sprang in i köket och fnittrade lite av lycka. 
''Min lilla flicka har blivit stor'', hörde jag hon sedan säga till pappa. 
''Kom du måste träffa pappa också.''
Vi gick in köket och där satt han med tidningen framför näsan och när han såg Justin vek han ihop den och reste sig upp och harklade sig.. 
''Michael'', sa han och sträckte fram handen. 
''Justin.'' 
När dom hade hälsat gick vi ut ur köket igen och jag såg i ögonvrån att pappa kollade på varje litet fotsteg vi tog.

JAG BYGGER BYGGER UPP OCH DU RIVER RIVER NER!
har fått den på huvudet! :p
kommentera :'D

Kommentarer
Avsändare: moa

aaw, mer :D ♥

2012-06-17 @ 10:57:24 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback