Published: 2012-06-16 Time: 04:44:21 Filed Under:

Kapitel 24 - I've always time for you

PREVIOUS:  ''Jo jag med, men han är faktiskt speciell.. Han är inte som alla andra idioter som jag träffat. Och det var därför jag skulle fråga en sak'', sa jag och tog ett djuptandetag. 
''Jag får ju sommarlov om 1 vecka och då får Justin semester och han ville bjuda med mig på en resa till Bahamas, snälla snälla snälla får jag?'' sa jag sedan och kollade med mitt puppyface på pappa... 

''Ariana , jag vet inte... Jag har ju inte ens träffat killen.''

''Pappa kom igen ! Jag måste få åka !''
''Vi får prata om det här lite senare , jag måste tänka på saken.''
Jag suckade och kollade sedan på Joline. Det var ingen ide att jag tjatade för då kanske han sa nej. Jag tog min dator och började sedan gå upp.
''När är maten klar ?'' ropade jag.
''Om kanske en kvart , ska du äta med oss Joline ?'' ropade mamma tillbaka.
''Aa visst.''

Vi gick upp till mitt rum och la oss sen i sängen. Jag tog datorn i min famn och slog på I Need A Girl med Trey Songz och sedan låg vi bara där och pratade.
''Jag lovar att om jag inte får åka så rymmer jag nånstans. Jag tänker inte vara här under hela lovet... Jag måste komma bort ett tag.''
''Du kommer få , oroa dej inte. Men förresten vilken dag åker ni ?! för dagen efter skolavslutningen så ska jag och du kolla på cheerleading tävling, remember?''
'' Just det , helvete också. Jag kan prata med Justin så att vi åker dagen efter tävlingen. ''

Jag pausade musiken och sedan gick vi ner. Pappa och mamma stod och pratade men blev sedan tysta när vi kom in och satte oss vid matbordet.
Pappa satte sig ner och sedan började mamma servera maten. Själv tog jag inte så mycket eftersom att jag inte var speciellt hungrig.
Hon satte sig bredvid pappa och sedan satt vi där alla fyra.
''Pappa , har du bestämt dig än?'' frågade jag försiktigt och försökte att inte låta desperat.
''Jag och mamma har pratat om det , och du får åka. Men på ett villkor , vi måste få träffa Justin innan ni åker iväg.''
''Men...''
''Inga men , vill du åka till Bahamas med honom eller inte ?''
Jag sa inget utom åt upp min mat snabbt och väntade sedan på att Joline skulle bli klar , sedan gick vi upp till mitt rum igen. Jag tog upp min mobil ur fickan och ringde sedan Justin. Det tog ett tag innan han svarade.

''Hallå ?'' svarade han.
Jag kunde inte låta bli att le som ett fån när jag hörde hans röst... 
''Hej , är du upptagen ?''
''Nejdå , jag har alltid tid för dig.''
''Aww , vet du ? Jag har just pratat med mina föräldrar. Du vet , om resan ?''
''Har du ? Snälla säg att du fick !''
''Justin förlåt men... Jag fiiiick !'' sa jag och kunde inte låta bli att skrika av lycka.
''Du skrämde mej där ett tag Ariana , gör aldrig sådär igen'' , sa han och skrattade lite lågt.
''Förlåt , haha. Men det är 2 saker jag måste fixa först och hoppas verkligen att det går bra. 
''Aha vad är det då?''
''1. Jag ska kolla på cheerleadingtävling med Joline dagen efter skolavslutningen då vi skulle åka så kan inte vi åka dagen efter? och 2. mina föräldrar vill träffa dig först '', sa jag och höll tummarna i hopp om att han skulle säga att det gick bra. 
''Jo det ska nog gå bra, jag kan ju sova hos dig så får dina föräldrar träffa mig och sen så kan jag följa med och kolla på tävlingen'', sa han sedan efter ett tag när han hade frågat Kenny och Usher om det gick bra. 
''Yes toppen! Tack, jag måste gå puss älskar dig'', sa jag.
''Hejdå baby.''

När vi hade lagt på så reste jag mig upp.. 
''MAMMA, PAPPA , MAMMA, PAPPA!!!'' skrek jag och sprang ner för trappan och Joline följde efter. 
''Vad är det?''
''Jag har ju skolavslutning dagen innan, och sen den dagen vi skulle åka så kom jag på att jag och Joline skulle på cheerleading tävling så vi åker dagen efter det istället. Och då ringde jag Justin och frågade om det gick bra och han sa ja! Och då sa han att han kanske kunde sova här och sen kollar han på tävlingen med oss och så kan ni träffa honom , smart va?''
''Ja det ska nog kunna gå'', sa mamma och log och kollade på pappa. 
''Ja, men ni sover inte i samma säng Ariana!'' sa han och kollade på mig och sedan på mamma. 
Jag vände mig om och började gå mot trappan igen och skakade på huvudet.

kommentera! :'D

Kommentarer
Avsändare: Emelie

Sjukt bra!!!! <3
Mer :D <3

2012-06-16 @ 11:16:57 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: moa

meeeer!! :D ♥

2012-06-16 @ 11:28:02 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback