Published: 2012-06-09 Time: 09:25:50 Filed Under:

Kapitel 10 - What else can be my excuse?

PREVIOUS: ''Lova att du fångar mig?''
''Det är väl klart att jag gör!'' flinade jag, Ariana räknade till tre och hoppade ner i min famn.
''Jag sa ju att jag skulle fånga dig'' hon skrattade och slog mig löst på armen. Vi packade snabbt ihop och började gåmot bilen som stod parkerad en bit bort. Bilresan hem gick snabbt och vi var nu utanför hennes hus
''Det var roligt att spendera dagen med dig och tack för allt!'' sa hon
''Tack själv!'' sa jag och gick ut ur bilen och följde henne till dörren, hon vände sig om och log mot mig.
Jag öppnade min famn och hon la sina armar runt min hals, jag kramade henne hårt.
''Hejdå'' sa hon och öppnade dörren, jag vinkade åt henne och joggade till bilen.


ARIANA'S PERSPEKTIV:

Jag sprang fort upp på mitt rum och smällde dörren bakom mig och slängde mig på sängen. Det pirrade varje gång jag kände hans berörning, jag gick och drog av mig mina kläder och drog på mig en stor tröja. Just precis när jag höll på somna så kommer Aimée instormad i mitt rum.
''Ari!'' ropade hon och hoppade i min säng
''Mhm?''
''Vad hände med Justin?'' frågade hon och jag drog täcktet över huvudet.
''Berättar imorgon'' mumlade jag och 2 minuter senare var det helt tyst i rummet, bara ljudet av mina andetag hördes. Mina ögonlock blev tyngre och tyngre och till sist kunde jag inte hålla dom uppe längre.
Solen sken in genom parsiennerna  och bländade mig, jag satte mig upp i sängen och sträckte på mig. Allt från igår började spelas upp i mitt huvud och jag log åt hur underbart det var. En liten knack avbröt mina tankar och jag vred på huvudet och mötte Aimée's ljusblåa ögon. En glimt av nyfikenhet speglades i hennes ögon, vi var så lika men ändå olika. Hon satte sig ner på min säng och väntade på att jag skulle börja, jag tog ett djupt andetag och berättade allt
''Det slutade med att han gav mig sin kofta och jag glömde lämna tillbaka den'' sa jag och pekade på hans kofta som låg på golvet, hon kastade sig över den och drog in doften av Justin. Hon är ett fan av honom inte ett stort men Aimée tycker han sjunger bra och är snygg.
''Min favorit killparfym'' sa hon och fortsatte att lukta på koftan
''Aimée, helt seriöst du ser ut som en idiot'' skrattade jag och ryckte koftan ur hennes händer.
''Vi måste lämna tillbaka den'' sa jag och började leka med ett snöre som hängde från koftan.
''Ring han'' föreslog hon, jag rynkade näsan och skakade på huvudet. Tänk om han var upptagen så störde jag honom?
''Då gör jag det!'' sa hon och ryckte åt sig min mobil och sprang in på toaletten.
''AIMÉE NEJ!'' skrek jag och bankade med knytnävarna på toalettdörren och försökte komma in.
AIMÉE'S PERSPEKTIV:

Jag sprang in på toan och låste dörren och satte mig ner lutad mot dörren och knappade in koden till hennes mobil. Jag gick in på meddelande och skrev snabbt ett nytt
''Hej jag glömde ge dig koftan igår, ska jag komma till dig och lämna den?''

Jag tryckte på skicka innan jag ångrade mig och väntade på hans svar, minut efter minut gick och snart hördes ett pling, jag ryckte åt mig mobilen från handfatet och öppnade smset:
''Hey beautiful, ge mig den nästa gång vi träffas, vad ska annars vara min ursäkt?' ;)'

Jag brast ut i gapskratt och Ariana började banka på dörren, denna gången ännu hårdare. Jag öppnade dörren på glänt och räckte henne mobilen, hon tog emot den och hennes kattögon spärrades upp
''Är du helt jävla galen?!'' skrek hon och kom in i badrummet. Jag skakade på huvudet och höll mig för skratt, att jävlas med Ariana ligger på Top 10 på min lista det är verkligen det bästa jag vet. Jag kunde se ett leende gömma sig men hon försökte leka arg och jag skulle vara snäll och spela med.
''Ariana, erkänn du älskar mig för att jag skickade det, jag ordnade en annan dejt med honom åt dig'' sa jag och slog glatt ut med armarna
''Ja, ne.... fast okej'' sa hon och slog sina armar runt min hals, jag besvarade hennes kram och snart låg vi i sängen och kollade igenom hennes sms med Justin och bilderna dom tog igår.
''Han gillade denna bilden'' sa hon och visade mig en bild då hon hon hade på sig ett par ljusa stuprörs jeans med hål överallt på benen och en kort tröja där hon flashade sin navelpiercing. Den bilden var min favoritbild. Ariana blev alltid perfekt på bilder hur hon än gjorde och ibland var jag faktiskt avundsjuk på hur perfekt hon var.
''Vad tänker du på?'' frågade hon och kollade på mig, jag suckade och la mitt huvud på hennes axel och hon lutade sitt huvud mot mitt.
''Om hur perfekt du är'' sa jag och log, hon pussade mig på huvudet och smekte min kind med tummen.
''Du är perfekt'' sa hon och log, jag log tillbaka och la sedan ner mitt huvud på hennes axel igen.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag låg i min säng och väntade på att flera sms ska droppa in från Ariana, vilket dom inte gjorde. Så jag reste mig upp och började åka mot studion för att spela in dom sista låtarna på Believe och sedan bestämma vilka som ska vara med på skivan. Såfort jag kom innanför tröskeln till studion så ösade Usher och Scooter frågot över mig, jag skrattade åt dom och vägrade svara på en enda.
''Komihåg att det var vi som fixade det då ska vi jävlari få veta!'' skämtade Scooter och satte sig ner på soffan, Usher slog sig ned bredvid honom och jag satte mig i soffan mittemot, jag började berätta vad som hade hänt
''Och igår ''glömde'' jag ta min kofta så skickade hon sms och berättade det så svarade jag att hon skulle ge mig den nästa gång vi träffades, vad skulle annars vara min ursäkt till att träffa henne?'' Usher och Scooter nickade imponerat på huvudet
''Det sista var grymt!'' sa Usher och boxade till mig lekfullt på armen
''Jag har redan planerat vad vi ska göra'' sa jag glatt och log stort
''Vad?'' frågade båda i mun på varandra och brast sen ut i skratt
''Vi ska...''

Vad tror ni justin har planerat?
lugn, snart händer det något ;)
kommentera
Lisa: Jag vet inte vad som gör att du inte kan kommentera, men jag fick iallafall din kommentar denna gången och jag vill bara säga ttack för att du gillar den! :)

Kommentarer
Avsändare: Miranda

Jätte bra, Mer

2012-06-09 @ 09:48:40 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra!!! <3

2012-06-09 @ 12:23:00 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se/



Avsändare: moa

mer! :)

2012-06-09 @ 17:54:54 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback