Published: 2012-06-04 Time: 20:16:58 Filed Under:

Kapitel 1 - It's gonna be fun

Korridorerna som jag har gått igenom i snart 7 hela år gick jag även igenom idag, med Joline bredvid mig. ''Åh'', sa hon suckandes. Jag kollade på henne med en frågande blick, ''matte, med Mr. Flitch'' fyllde hon sedan i och kollade ner på schemat som hon hade i händerna för att checka en gång till. ''Du skojar eller hur?'' Hon skakade på huvudet och det var nu min tur att sucka. Att ha matte är inte roligt men Mr. Flitch gjorde saken inte mycket bättre med sin brittiska accent som borrar sig in i huvudet för resten av veckan.
''Jag ska bara hämta min bok, lektionen börjar om fem'', sa Joline fort innan hon försvann bort mot sitt skåp och innan jag hann reagera på något annat så omfamnade två armar mig. När jag vände mig om så möttes jag av Ryans klar blåa ögon, ''Hej!, du skrämde mig'' sa jag med ett skratt ''förlåt det var inte meningen'' sa han och la huvudet på sned. Joline harklade sig och vi båda vände oss om, ''förlåt om jag stör men vi måste nog gå nu innan Mr Flitch får sina ryckningar'' sa hon och drog min arm och började dra med mig till andra sidan av skolan. ''Vad gör du efter skolan?'' frågade hon efter ett tag och ökade takten, det här var inte likt henne och definitivt inte när det gällde mattelektionerna ''Ta't lugnt'' sa jag och drog henne i armen. Hon började leka med sina fingrar och det gjorde hon bara när hon var nervös, ''Vad är det Jo?'' frågade jag och höjde på ena ögonbrynet, hon suckade och kollade trött på mig ''Mamma och pappa ska till London och fira sin 20-årsbröllop'' sa hon snabbt och vände blicken, ''Men det blir ju kul? då har du ju huset för dig själv och kan göra vad du vill?'' sa jag glatt och armbågade henne, vi började sakta röra oss mot klassrummet ''Nej, Justin och hans polare kommer bo där med mig'' jag brast ut i gapskratt, efter ett tag så stämde hennes söta skratt in. Vi knackade på dörren och hörde ett ''kom in'' från Mr Flitch mörka stämma, Jag öppnade sakta dörren och 23 par ögon vändes mot oss, jag joggade bort till min plats och satte mig ner och Joline kom snabbt efter mig ''Mrs Gilbert och Mrs Redbird, varför är ni försena?'' Joline armbågade mig i sidan vilket betydde att jag skulle leka hjälten och komma på en ursäkt ''Ehm, vi försov oss'' sa jag och bet mig i läppen, han suckade och sa till oss att slå upp sidan 172. Mitt ansikte var nedtryckt i matteboken och försökte klura ut frågan medans Joline vände sig om och snackade om snygga killar och alla andra gjorde bara väsen av sig, jag suckade och snart hördes skolans pling. Alla la ihop sina saker och sprang ut ur klassrummet, ingen ville vara sist ut. ''Ariana och Joline!'' hörde vi någon ropa, vi vände oss om och där stod Jason, Jolines storebror med hans polare. Dom kom snabbt fram till oss och han la armen runt Jolines axlar ''Vad vill du?'' muttrade hon och kollade surt på honom ''Chilla lillsyrran, ser du fram emot då mamma och pappa åker?'' frågade han glatt och bet sig i läppen. Hon rynkade näsan ''Jag ser fram emot mina sleepover med Ariana men inte när Justin och hans polare kommer'' sa hon och kollade upp på sin bror som var runt tio centimeter längre ''Varför inte det?'' frågade han förvånat och höjde på ena ögonbrynet. ''Ni kommer vända upp och ner på hela huset''. Dom började sakta gå mot skåpen och jag gick tyst efter, Joline och Justin lärde känna varandra när hon var i Kanada för något år sen, hennes familj var på besök hos dom, föräldrarna hade antagligen känt varandra sen dom var små. ''Eller vad säger du Ariana?'' frågade Jason och vände sig mot mig, jag rycktes ur mina tankar och kollade med stora ögon på honom ''Va?'' han skrattade ''Att det kommer bli roligt när mamma och pappa är borta'' sa han glatt. Jag nickade och log mot honom. Joline suckade och skakade på huvudet, Jason räckte tungan mot henne och fortsatte ner för korridoren med sina polare efter sig. ''Han är så jobbig, och senare när vi kommer hem så kommer han säkert starta en fest'' jag flinade åt henne, tack gode gud så hade jag inte någon storebror, bara en jobbig lillasyster. ''Komigen Joline, ryck upp dig, det kommer bli jätteroligt faktiskt'' sa jag och knuffade till henne lite.

 

Jag och Joline var på väg hem och planerade vad vi skulle göra när vi kom hem, ''Vi kan bada i poolen?'' frågade hon och log stort ''Ja!'' sa jag glatt och började skratta. ''När kommer Justin och hans vänner?'' frågade jag och stannade och tryckte ned handtaget för att gå in.Joline ryckte på axlarna och gick in. Vi slängde av oss skorna och gick raka vägen in till köket, Joline öppnade kylskåpet och började babbla på om hur vrålhungrig hon var ''Tjejen, du har ett helt kylskåp framför dig, ta vad du vill'' flinade jag och himlade med ögonen, hennes mobil plingade till , hon drog snabbt upp den ur fickan och läste smset ''Sms från Jason'' sa hon och skickade mobilen till mig.

 

''Mamma och pappa har åkt, snacka om hur lycklig jag är, btw du ska ha en sleepover med Ariana, punktslut och slutdiskuterat! :'D xx din bror''


Jag nickade ''Du kan sova här'' sa jag och vi gjorde en high-five ''Tack för räddningen kompis!'' sa hon. Jag log åt henne, jag tog skålen chips i ena handen och min dricka i andra ''Ska vi kolla på film?'' frågade jag när vi hade slagit oss ner i soffan. ''Ja, vi kollar på Honey 2'' sa hon och satte i cd:n i dvd:n. Filmen började spelas och Joline sjönk rakt in i den ''Herregud, Katerina Graham är så jävla snygg!'' sa hon, jag nickade instämmande, ännu en gång plingade hennes mobil till, hon sken snabbt upp och pausade filmen ''Jason ska ha en fest och vi är såklart bjudna'' sa hon och började skratta ''Men jag orkar inte'' sa jag och lutade tillbaka huvudet. ''Komigen Ari, det kommer bli kul!'' sa hon ivrigt och började studsa upp och ner i soffan ''Okejdå'' suckade jag och gick upp till mitt rum och började rota runder i min gaderob. Jag tog fram en röd klänning så var hål i sidorna och drog på mig den, ''Blir denna bra?'' frågade jag och vände mig om mot Joline ''Snacka om hur snygg du är!'' sa hon, jag log mot henne. Hon drog fram en svart/vit klänning från min gaderob och drog på sig den ''Kan jag ha på mig denna?'' frågade hon och vred och vände på sig ''Självklart! den sitter hur snyggt som helst på dig''

Vi drog på oss högklackade skorna och började gå ner för trappan och ut till hallen, mina föräldrar var inte hemma, dom skulle komma hem sent ikväll, jobbar natt som vanligt. Vi gick ut i den kalla kylan och direkt när vi hade kommit ut från dörren då hörde man den höga volymen spelas från deras hus. Vi gick över gatan och slängde upp dörren, Jason vände sig om och spärrade upp sina ögon ''Fyfan vad snygga ni är!'' skrek han och kollade på oss från topp till tå. Jag kände en doft av alkohol och han höll även en burk i handen. Han räckte den mot mig ''Vill du ha?'' frågade han, jag skakade på huvudet ''Jag dricker inte'' ropade jag. Joline drog mig åt sidan och pekade mot ett par killar ''Det där är Justin och hans polare, dom kom en vecka tidigare för att Justin är klar med sina uppgifter eller vad man ska kalla det.'' jag nickade som svar och log åt henne. ''Kom vi dansar!'' skrek jag och drog ut henne på dansgolvet. Vi började hoppa och skrika när Whistle av Flo Rida började spelas. Helt plötsligt backar jag in i någon och han lägger sina händer på min midja, jag vänder mig om och möter ett par hasselbruna ögon ''Jag...''


Vad tyckte ni?
Vem tror ni att det är och vad tror ni händer?

kommentera! :'D


Kommentarer
Avsändare: Issa

MEEEER! är REDAN fast! MEEEER!

2012-06-04 @ 21:43:42 - URL: http://jbforyou.devote.se



Avsändare: moa

as-mega-super-duper-jätte bra!

Justin kanske? Dom kommer bli kära i varandra? :D

MER ♥

2012-06-04 @ 22:02:06 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback