Published: 2012-07-02 Time: 08:15:43 Filed Under:

Kapitel 63 - Welcome to St. Lucia

PREVIOUS: Det var fortfarande lite stelt mellan oss men det började iallafall bli bättre. Jag fick åka för mamma och pappa eftersom att det är sommarlov och dom litar på Justin så vi packade våra saker och Justin ringde Kenny och sa att han skulle göra nån båt klar sedan åkte vi mot den stora hamnen i Atlanta och steg på..
''Vart ska vi då!?'' frågade jag och tog Justins hand.
''Du får se!'' Han log mystiskt och drog mig fram till fören på båten. Solen lyste på vattnet och det var helt turkost.
Båten började åka och jag hade fortfarande ingen aning om vart vi skulle.
Han stod brevid mig och höll i min hand och kollade bort ut i vattnet. Jag ställde mig på tå och kysste honom. Han la ena handen runt min nacke och besvarade kyssen. Vi stod sådär ett tag tills han släppte mig och såg på mig med sina ögon. Dom glittrade i solskenet och jag undrade hur jag någonsin hade kunnat tänka mig att leva utan honom.
''Jag vill aldrig vara så nära på att förlora dig igen..,'' sa han precis som att han vetat vad jag tänkte på och smekte min kind.
''Du kommer aldrig behöva vara det heller'', sa jag och log mjukt. Vi stog kvar ett tag i fören och sen kollade Justin på klockan.
''Kom'', sa han och gick upp för en trappa på båten. Där uppe så stog det ett litet bord och två stolar med en stor skål banana split på bordet. 
''Aaw, Justin!'' Jag pussade honom och satte mig på en av stolarna. Justin satte sig mitt emot mig och gav mig en av skedarna och högg in. Han slängde i princip i sig glassen och jag började skratta.
''Vaad?'' sa han med munnen full och kollade på mig.
''Ingenting'', flinade jag. Han kollade på mig och fortsatte äta tills han kom fram till körsbäret högst upp på berget av glass och tog upp det på sin sked. 
''Här!'' Han sträckte fram skeden till mig och precis när jag gapade och skulle äta upp det så drar han upp den så att all glass hamnar på min kind.
''JUSTIN!!'' Han börjar skratta och verkar knappt få luft och jag sitter och stirrar på honom. Efter ett tag slutar han och kollar på mig under luggen.
''Förlåt'', ler han och lutar sig fram för att dra bort glassen med fingret. Han dröjer sig kvar och slickar sig om läpparna och kysser mig sedan. När han släpper mig kastar jag körsbäret som ramlat ner på bordet på honom och flinar.
''För att du kladdade ner mig med glass'', skrattade jag. Han log och reste sig innan han sträckte fram handen och hjälpte mig upp ur stolen.

JUSTINS PERSPEKTIV: 

Efter att vi åkt ett tag stannade båten vid en kaj. Vi klev av och Ariana kollade sig omkring tills hon såg skylten där det stog : "Welcome to St. Lucia". Hon slängde sig runt halsen på mig och log stort.
''Nu går vi!'' skrattade jag och drog med mig henne och började gå. Det tog 5 minuter att gå till hotellet och solen brände på ryggen. När vi kom in i receptionen ställde jag ner väskorna och gick fram till kassan, där jag fick en nyckel. Jag vinkade till mig Ariana som plockade upp väskorna och gick in i hissen med mig. När jag öppnade hotellrummet så strålade solen in, eller hotellrum var väl inte rätt ord, det var mer som en egen lägenhet. Ariana ställde sig och kollade med vidöppen mun. Jag log för mig själv och gick in i vardagsrummet. Det var vitt och beigt och riktigt stilrent. Ariana vaknade upp ur sin paralysering efter ett tag och vi gick och kollade oss omkring. 
''Shit vad stort det är!'' sa hon och slängde sig i sängen,
''du är bäst!''
Jag la mig brevid henne och kysste henne.
''Vet'', sa jag och flinade jag fortsatte kyssa henne. 
''Sluta va så självgod, Justin!'' sa hon med ett leende och slog mig mjukt på armen.
''Ska vi gå och bada?'' frågade jag och reste mig ur sängen.
''Ja tack, dör snart här inne!'' Hon började rota omkring i väskan och drog upp en bikini och smet in på toan med ett leende.
''Inget jag inte sett förut!'' ropade jag in till henne och hörde henne skratta. Under tiden satte jag på mig mina badbyxor. När hon var klar kom hon ut och jag la handen runt hennes midja medans vi gick ner till poolen. 
Det var inte alls mycket folk där och det var skönt att ingen kom fram och ville ha en autograf.
Vi slängde våra handdukar på varsin solstol och sedan hoppade vi i vattnet. Vi skvätte vatten på varandra och lekte som små barn. Även fast det bara hade varit ett tag vi var osams så var det det värsta som hänt mig och jag ville verkligen inte vara utan henne igen. 
''Ska vi gå upp?'' frågade hon efter ett tag och började gå upp för stegen.
''Nej kom!'' sa jag och drog ner henne i vattnet igen. Hon skvätte vatten på mig och log sitt finaste leende innan hon dök ner under vattnet. Jag kände att hon drog i min hand och dök ner jag med. Där under la hon sina händer runt min nacke och kysste mig snabbt innan vi gick upp ovanför ytan igen. Jag kysste henne igen.
''NU får du gå upp!'' sa jag och följde med henne upp för stegen. Vi virade handdukarna om oss och ställde oss vid ett räcke så man såg ner över hela St. Lucia. 
Solen lyste fortfarande och jag var tvungen att kisa för att se nåt.
''Tack, Justin..'' sa hon plötsligt.
''För vadå?'' Jag kollade på henne. 
''För allt! För att du finns, för att du är min.. För att du tog med mig hit..'' 
''Det är klart. Jag älskar dig..'', sa jag och lutade mig fram och kysste henne. Hon vände sig om mot mig och la armarna runt min nacke.

Att se era gulliga kommentarer gör mig glad, ttack för att ni läser!

Kommentarer
Avsändare: Miranda

din novell är bäst <3

2012-07-02 @ 11:32:02 -



Avsändare: Anonym

meeer :D

2012-07-02 @ 12:06:17 -



Avsändare: donna

Din novell äger !!! :D

2012-07-02 @ 18:26:02 -



Avsändare: Anonym

Gah så bra:'D hade glädjetårar då jag läste att dom va igen!:D

2012-07-02 @ 21:37:56 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback