Published: 2012-12-24 Time: 18:46:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 85 - Walking with that troublesome guy

PREVIOUS: Jag sätter mig spikrak i sängen och skriker, Haley rycker till och trillar ner på golvet av mitt plötsliga skrik som måste nog ha väckt kvarteret. Min bror Andrew springer in på rummet i följd av Justin och Haley sätter sig på sängen bredvid mig. Jag stänger munnen och slutar skrika, svetten rinner ner för min panna och min bröstkorg lyfts tungt upp och ner.
''Älskling, vad drömde du?'' frågar Justin mjukt och smeker min kind med tummen.
''En mardröm om dig'' säger jag och hans reaktion är priceless.
JUSTIN'S PERSPEKTIV:
 
''Kalla dig inte för kung om du inte kan behandla en tjej som en drottning''
 
Hennes ord ekade i mitt huvud, vad menar hon med det? Behandlar jag henne illa? Jag suckar högt och kollar upp i den vita tråkiga taket som behöver friskas upp enligt mig. Jag reser mig upp ur sängen och går ner för trappan och in till vardagsrummet till killarna som jag inte har spenderat tid med sen jag kom tillbaka från Grekland och det var ungefär för 2 timmar sen. Dem timmarna har jag legat i sängen och funderat på vad Kelsey menar med dem orden som inte vill lämna mitt huvud.
''Hey bro, hänt något?'' frågar Damon när jag går över tröskeln, jag skakar på huvudet och sätter mig ner på soffan bredvid Quinn. Jag lutar mig bak i soffan och drar fingrarna genom håret. Jag känner mig tvungen att göra någoting, jag måste prata med Kelsey.
''Kommer snart!'' säger jag och reser mig upp, påväg ut så rycker jag åt mig mina bilnycklar och skinnjacka.
Jag kollar ner på nycklarna och inser att jag har tagit Damon's nycklar istället för mina, jag rycker på axlarna och går fram till Fiskerkarma bilen och sätter mig i framsätet. Jag sätter i nycklarna och vrider om så bilen får liv, jag kör snabbt ut från vår uppfart och i riktning mot Kelsey's hus. Resan tar inte alls lång tid, ungefär bara 5 minuter, kanske bara för att jag låg på 110km/h. Jag hoppar ur bilen och låser bilen med hjälp av fjärrkontrollen som hänger i nyckeknipan. Kelsey's hem är mitt hem, jag öppnar dörren och går in. Andrew sitter och kollar på TV, varken Haley eller Kelsey.
''Vart är tjejerna?'' frågar jag och stänger dörren efter mig.
''Dem sover''
Jag nickar och sätter mig ner bredvid Andrew på soffan, när Kelsey vaknar så ska vi ut och äta och prata om det som har hänt, för jag vägrar ha det såhär. Ett duns och skrik hörs från Kelsey's upp, inom knappt 1 sekund är både jag och Andrew uppe på våra fötter och påväg mot Kelsey's rum.
Andrew rycker upp dörren och i följd efter honom kommer jag in. Båda tjejerna ligger i underkläder,
Kelsey ligger spikrakt upp i sängen och Haley ligger på golvet av Kelsey's plötsliga skrik.
Jag sätter mig ner på sängen bredvid Kelsey och kupar hennes ansikte i mina händer.
''Älskling, vad drömde du?'' frågar jag oroligt och jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte är någoting om Thimothy. Jag smeker hennes kinder med mina tummar.
''En mardröm om dig'' säger hon och jag spärrar upp mina ögon och slutar andas för en sekund.
Om mardröm mig, ännu värre vafan. Jag svär lågt för mig själv och en röst i mitt huvud skriker åt mig att jag ska behärska mig. Jag tar några djupa andetag och kollar på Haley och Andrew, de fattar min blick.
Haley virar ett täcke runt sin smala kropp och går ut från rummet med Andrew efter sig.
Jag lägger mig ner på Haley's sida av sängen och lägger mina armar runt Kelsey.
''Vad drömde du då?''
Jag ville verkligen inte veta men ändå så ville jag, en mardröm.
Det här klassar allting som har hänt den sista tiden.
Kelsey stelnar till under min famn och jag förstår omedelbart att det är något allvarligt.
''Det du drömde skulle jag aldrig någonsin göra baby'' viskar jag i hennes öra och kysser hennes axel.
Hon slappnar av en aning och jag fortsätter att smeka hennes kind och viska lugna ord.
''Schh, det är okej baby, jag skulle aldrig göra så''
Kelsey lägger sitt huvud på min bröstkorg och jag stryker försiktigt hennes hår.
Den här tjejen är gudomligt vacker vad hon än gör eller har på sig.
Ännu en gång skjuter jag upp ämnet jag kom hit för att prata om, det är inget rätt tillfälle. 
''Är du hungrig älskling?''
Kelsey nickar, jag sätter mig upp och flätar mina fingrar med hennes och drar henne upp ur sängen.
Kelsey drar på sig ett par svarta stuprörs jeans som sitter otroligt sexigt på hennes rumpa och en tajt tröja utan armar och över det så har hon en svart kofta. Min tjej har stil.
''Sexy!'' flinar jag och lägger min hand på hennes rumpa, hon ställer sig på tå och kysser mjukt mina läppar.
''Jag älskar dig!''
''Jag älskar dig med'' skrattar jag och kysser passionerat hennes läppar. Jag tar hennes hand och går ut från rummet. Vi tar på oss våra ytterkläder och flätar ihop våra fingrar igen och går ut i kylan,
Kelsey drar sin jacka tätare om sin smala midja och jag lägger en arm över hennes axlar.
 Vi går den lilla biten bort till Damon's bil och jag låser upp bilen. Jag öppnar bildörren åt Kelsey, som tack får jag en kyss innan hon sätter sig ner, jag slänger igen bildörren efter henne och springer över till andra sidan där jag hoppar in bakom ratten. Jag vrider ännu en gång om nyckeln och motorn fräser till, jag kör ut från uppfarten och börjar köra i riktning mot Kelsey's favorit ställe, Cinese food.
''Vi måste prata'' mumlar jag och svänger runt rundellen.
''Om?''
''Din dröm och det som hände på Grekland''
En suck lämnar hennes strupe, hur mycket hon än avskyr det så måste vi prata om det.
''Jag har sagt att jag inte menar något!'' säger hon lite smått irriterat.
''Spelar ingen roll babe, vi måste!''
 
Resten av resan förblir under tystnad och jag svär lågt för mig själv, det känns inte bra att alla problemen kommer tillbaka efter vår resa, då kan vi lika gärna åka tillbaka om vi slipper dem där. Jag svänger ner på resturangens parkering och en glädje sprider sig som ett lyckorus inom mig när jag hittar en tom parkeringsplats bland alla hundra upptagna. Jag stänger av motorn och slänger Kelsey en blick innan jag tar handtaget och skjuter upp dörren och stiger ur, blickar faller på oss och jag kan inte låta bli att få en obehaglig känsla.
Det är känns absolut inte rätt, jag har en känsla av att någoting kommer hända på resturangen.
Det Kelsey inte vet är att jag har ringt till hennes föräldrar och bjudit till dem, det blir som en liten överraskning för henne. Hon har inte träffat dem på snart ett år och jag tycker det är för mycket, jag tycker inte att hon ska uppleva det jag har gjort utan mina föräldrar. Joseph och Melanie har nu fått reda på vem jag egentligen är och jag kan inte säga att dem tyckte om det precis. Men efter ett tag så gick dem med på att komma dit fast på ett villkor som jag knappast gillade. Att lämna mina vapen och killar hemma, efter ett tags käftande emot så gick jag med på det. Allt för att Kelsey ska vara trygg. Jag flätar mina fingrar med Kelsey's och börjar gå mot ingången, jag ger vakten ett litet leende innan jag går in i den proppfulla resturangen, min blick letar efter Kelsey's föräldrar och jag möter snabbt Melanie's blick. Jag ger Kelsey en snabb puss på kinden och går med snabba steg bort till deras bord.
''Suprise babe'' flinar jag och Kelsey tappar hakan till marken, tårar vattnas upp i hennes mammas ögon och hennes pappa biter ihop käkarna.

Ett kort kapitel men ni får stå ut med att vänta vad som händer tills imon eller på onsdag ;)
Hur tror ni middagen slutar?
KOMMENTERA! :'D
 
GOD JUL ÄLSKLINGAR, I LOVE YOU! ♥

Kommentarer
Avsändare: Michelle

Jag gillar det. God Jul :)

2012-12-24 @ 19:30:29 -



Avsändare: Justin

OMG NU MÅSTE DU GÖRA EN TILL ANNARS DÖÖÖR JAG!

Merrychristmas to u and every belieber and JUSTIN BIEBER:)

2012-12-24 @ 19:42:06 -



Avsändare: Romina

OMG jag älskar det.

2012-12-24 @ 19:49:13 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Avsändare: Liv

Awesomw kapitel!!!!

2012-12-24 @ 22:00:37 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra! <3

2012-12-24 @ 22:01:55 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Petronella Gustavsson ♔

Haha OMG antingen så slutar den middagen i harmoni och vänskaplighet, eller så brakar helvetet lös :D Kan seriöst inte vänta på nästa, GE MIG NU! <3 Kapitlet är helt flawless vill bara ha mera hela tiden. Sättet du skriver på är verkligen helt jävla awesome, du fattar det nog knappt själv. Jag verkligen stalkar din novell! <3 Keep it up gurl!

2012-12-25 @ 03:42:36 - URL: http://www.secretbieberstory.blogg.se/



Avsändare: :)

Hur bra som helst!!! ❤❤❤❤❤❤

2012-12-25 @ 09:05:12 -



Avsändare: Felicia

Åfan, kan inte sluta bra.......
Men meeer! Du är grym! ;)

2012-12-25 @ 11:19:49 -



Avsändare: Meja

Meeer❤❤

2012-12-26 @ 02:32:19 -



Avsändare: Sanna

Hmm, bara undrar lite... Vad hände med kärleks förklaringen på 3 min? :O Som han skulle göra när dem var i Grekland..

Bra novell :)

Svar: har helt glömt bort den! O.o
None None

2012-12-26 @ 16:27:56 - URL: http://nattstad.se/whitemoon



Avsändare: X

meeeeeeeeeeeer :D

2012-12-26 @ 22:28:48 -



Avsändare: Anonym

Meeeeeeeeer

2012-12-27 @ 13:46:55 -



Avsändare: Cindy

Meeeer

2012-12-29 @ 00:34:26 -



Avsändare: belieber

Jätte bra:) meer!<3

2012-12-29 @ 10:42:02 -



Avsändare: belieber

Jätte bra:) meer!<3

2012-12-29 @ 10:43:30 -



Avsändare: Anonym

jag läser många bieber noveller men denna är fan bäst av dom andra, så kul att se honom både snäll och farlig, meeeeeeeeeeeeeer!

2012-12-30 @ 00:06:55 -



Avsändare: Anonym

Jätte bra! men när kommer nästa ? det stod ju onsdag :'(

2012-12-30 @ 10:24:42 -



Avsändare: Anonym

omg..jag har väntat hela veckan på ett nytt kaiptel så ser jag att du inte har fått en ÄNDA komentar?,du fötjänar minst 10!
jag älska dig blogg och den är super bra!
jag vet att min lilla komentar inte räcker till ett nytt kapitel men jag hoppas att du kommer lägga upp den snart:)

2012-12-30 @ 23:22:26 -



Avsändare: Isabelle

Snälla skriiiv!?! :(((

2012-12-31 @ 15:05:47 -



Avsändare: Anonym

OMG JAg har väntat forever på kapitlet, NÄR KOMMER DET???? KAN INTE VÄNTA
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
LOVE YOUR NOVEL!!!

2013-01-01 @ 01:10:15 -



Avsändare: :(

UPPDATEEERA

2013-01-01 @ 11:30:08 -



Avsändare: Felicia

Varför skriver du inge mer ? :(
Har väntat jätte länge nu, kom igen, skriv, så jäkla bra!

2013-01-03 @ 13:03:19 -



Avsändare: Anonym

Enär kommer kapitlet ?
Jag ska på semester imorgon i en vecka så skulle uppskatta om det kom ett kapitel ikväll eller typ klockan 5 imorgon hehe :)
Hoppas !!! :)

2013-01-03 @ 19:47:24 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback