Published: 2012-12-15 Time: 22:17:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 81 - Why Justin, why?

PREVIOUS: Mina föräldrar tror att jag bor med Haley och går i skolan när jag egentligen gör tvärtom, jag skippar skolan och bor med Justin. Dags att ta tag i livet kanske? 
''Damien!'' fräser en alltför bekant röst bakom oss, jag och Damien vänder oss om och möter Justin's aggressiva blick som speglar hat, ilska och allt negativt ni kan komma på.
''Justin''
 
 
Justin kommer lugnt fram till vårt bord och jag biter ihop käkarna, jag har en känsla av att detta inte kommer sluta bra. Jag möter Justin's blick och han viker snart undan blickan och stirrar på Damien, Justin ger mig ett tecken på att jag ska sätta mig ner. Jag sätter mig lydigt ner och kollar på mina sammanflätade fingrar.
''Sätt dig ner Damien!'' väser Justin lågt och sätter sig bredvid mig. Damien sätter sig ner och släpper inte blicken från Justin. 
''För det första, vad vill du min flickvän?''
''Tänkte bara se hur hon mår och så'' säger Damien och rycker på axlarna.
Justin knyter knytnävarna och biter ihop käkarna, jag lägger en lugnande hand på Justin's arm men han skakar bara av sig den. Jag drar mina fingrar genom mitt bruna hår och ber en tyst bön till gud att inget våld kommer uppstå. 
''Se hur hon mår?! Bullshit, sista gången jag frågar dig Damien, vad vill du min flickvän?!''
Damien biter ihop käkarna och kollar på Justin med mord i blicken.
Jag suckar högt och drar till mig båda deras uppmärksamhet.
''Dem kollar på er!'' väser jag lågt och de bara rycker på axlarna.
Jag reser mig upp och Justin tar ett hårt grepp om min arm och slänger sen ner mig på stolen igen.
''sitt!'' fräser Justin och kollar surt på mig, jag himlar med ögonen och min blick vandrar mellan Justin och Damien.
''Jag kom hit för att döda henne, är de det svaret du vill ha?'' frågar Damien.
''Mer trovärdigt, du är precis som din misslyckade bror!''
''Nämn inte min bror på din tunga!'' vrålar Damien och ställer sig upp, jag och Justin ställer oss också upp.
''Vad ska du göra? Det är ingen fucking skillnad på dig och Jake, båda är lika misslyckade. Det kändes skönt att se honom dö, ska du allt veta!'' skrattar Justin. En chock for igenom min kropp som en illning, är det verkligen Justin som säger det där? Att han bara kan stänga av sina känslor sådär, det måste nog ha tagit flera år att bygga upp. Man ser klart och tydligt Damiens hat och ilska mot Justin, jag harklar mig och nickar mot hissen.
''Ta allting där uppe och sluta skämm ut er'' mumlar jag och börjar gå mot hissen.
De följer efter mig och jag blir mer nervös för varje steg jag tar.
 
''Själv då Bieber?'' frågar Damien när vi ställer oss i hissen och kollar frågandes på Justin,
Justin höjer på ena ögonbrynet och ger mig en snabb blick.
''Vad gör du här?'' fortsätter han och lägger armarna i kors, killen jag tyckte va ursnygg för någon timme sen är nu en kille jag känner hat mot. Hissen plingar äntligen till och jag stiger snabbt ut och går mot hotellrummet som ligger längst ner i korridoren. En smäll hörs bakom mig och jag vänder mig blixtsnabbt om och ser Damien upptryckt mot väggen, jag springer fram till dem och försöker komma mellan Justin och Damien innan den ena dödar den andra. 
''Lägg dig inte i!'' skriker Justin och puttar hårt bak mig så jag snubblar och trillar baklänges. 
Allt som jag ser innan allt blir svart är hur Justin höjer knytnäven och slår slag efter slag mot Damiens käke.
 
''Kelsey, babe?'' hör jag Justin säga svagt, huvudvärken kommer som en blixt och jag stönar högt.
''babe, vart har du ont? hör du mig Kelsey?'' Justin's lena hand smeker min kind, jag vrider och vänder på mitt huvud och försöker slå upp mina ögon som inte har några planer med att samarbeta. 
''Justin'' stönar jag och öppnar försiktigt ögonen men stänger dem snabbt igen, rummets starka lyse bländer mig och det tar ett tag att vänja sig. När jag äntligen har slagit upp ögonen möter jag Justin's vackra bruna ögon,
han ger mig ett bländande leende och pussar mjukt min panna. Flashbacks av vad som hände i korridoren kommer tillbaka som ett slag.
''Vad har hänt med Damien?'' frågar jag och tvingar honom att kolla på mig.
''Oroa dig inte''
Jag bestämde mig att skjuta upp ämnet tills senare då jag vaknar upp ordentligt och kan ta ett rejält snack med honom. 
 
Jag vaknar av huvudvärken som dunkar otroligt i huvudet, jag sätter mig upp i sängen och stönar lågt. 
Jag kollar åt Justin's del på sängen och märker att han inte ligger kvar, jag kollar åt vänster på den digitala klockan som visar 3 på natten. Jag slänger täcket och sidan och slänger sen mina ben över sängkanten och damp ner på golvet. Jag kollar ner på min kropp och märker att min jumpsuit är utbytt mot en stor tröja, jag rycker på axlarna och går ut till köket.
''Justin?'' ropar jag och och kollar runt i köket, jag går mot balkongen som ligger längre in i köket. Justin's gestalt dyker upp och jag huttrar till, det är kallt för att stå ute på balkongen i bara pyjamasbyxor. 
Balkongdörren åker åt sidan och jag tar ett steg ut mot Justin och omfamnar honom bakifrån.
''Babe gå in'' mumlar han utan att vända sig om, jag lyfter upp mitt huvud från hans rygg och ställer mig bredvid honom och försöker möta hans blick.
''Justin kolla på mig'' mumlar jag och lägger min hand på hans kind, han skakar på huvudet och kupar händerna hårdare mot varandra. Min blick for ner till hans händer som rinner blod från, ett skrik lämnar mina läppar och jag smäller snabbt handen för munnen. Justin vänder sitt ansikte och kollar sårat på mig, jag tar omedelbart tag i hans händer och försöker öppna dem.
''Justin snälla baby, vad håller du i?'' frågar jag och försöker behärska min röst. 
''Inget särskilt babe, gå och lägg dig igen det är sent'' mumlar han och böjer sig ner och försöker kyssa mina läppar. Jag viker undan och vägrar möta hans blick.
''Kelsey, kolla på mig!'' mumlar han och böjer sig ner för att möta min blick, ännu en gång viker jag undan och fortsätter att kämpa med att öppna hans händer.
''Justin snälla öppna dina händer'' 
 
Efter ett tags kämpande hit och dit med att Justin ska öppna sina händer och berätta för mig vad som har hänt öppnar Justin sina händer. Synen av glaskskivan som var inborrad i hans hand gav mig smärta som om det vore min egen, jag lägger handen över munnen och mina salta tårar börjar rinna ner för min kind. 
''DU ÄR FAN INTE KLOK!'' skriker jag och puttar in honom i köket och vidare mot badrummet. 
Jag slänger ner Justin på toalettlocket och letar hysteriskt efter förstahjälpen-lådan och mina tårar som rinner ner för mina kinder och gör allting suddigt gör inte saken bättre precis. 
Efter ett tags stökandet i badrummet hittar jag äntligen lådan och letar efter bandage som jag hittar ganska snabbt. Jag sköljer först av Justin's hand och viskar lugnande ord till honom som ''stå ut babe'' eller
''allting kommer bli bra''. Jag doppar en tuss bomull med rengörningsmedel och berättar för Justin att det kommer svida lite och lägger det sen på hans hand. Justin kupar handen hårt och grimaserar åt smärtan.
''Stå ut älskling'' viskar jag och smeker hans kind, en tår rinner ner för Justin's kind och det är allra första gången jag ser honom gråta.
Jag lägger mina armar runt hans hals och gömmer ansiktet i hans halsgrop.
Justin lägger sina armar runt mig och trycker mig hårdare mot sig. Jag kysser honom snabbt på läpparna och återgår till att leka sjuksköterska ett tag. 
''Jag får se din andra hand'' mumlar jag när jag har undersökt färdigt hans högra hand. Justin visar mig sin vänstra och allt som syns är en liten skråma, jag rengör såret och lägger även ett bandage på.
''Du hade inte behövt lägga ett bandage på det såret'' viskar Justin i mitt öra och en rysning ilar genom min kropp, hans hesa röst ger mig gåshud. 
''Gör det ont?'' frågar jag och han nickar och putar med underläppen,
jag smeker hans underläpp och ställer ännu en fråga.
''Varför gjorde du så Justin?''

Varför skadade Justin sig själv tror ni?
jag har ett förslag, 
jag har funderat på att börja skriva varje Måndag, Onsdag & ibland fredag om jag kan, låter det bra?
för jag kommer inte hinna skriva varje dag men på jullovet ska jag få ut så mycket som det bara går.
 
& vet ni vad?
på nyår så är det 1 år sen jag började blogga & då hade jag Drewbieberdream.blogg.se som inte finns längre ^^ 
jaja whatever, ni ville inte veta detdär men KOMMENTERA! :D

Kommentarer
Avsändare: Cindy

Mera för faan

2012-12-15 @ 23:08:40 -



Avsändare: Romina

Jag tror Justin skadade sig själv för att han tycker att han inte är bra för Kelsey..eller nää jag vet inte.
Och din ideé om när du ska lägga ut kapitelerna var bra. Men helst vill jag att du lägger ut ett kapitel på helgen om du inte hinner att lägga ut det på fredag för det är en ganska lång väntan från onsdag till nästa måndag. Usch vad jag babblar/skriver xD

2012-12-15 @ 23:11:31 -



Avsändare: Michelle

Jag gillar detta kapitlet men det känns som att du skriver av Danger serien. Jag menar inte elakt med denna kommentaren. Bara så du vet men jag läser danger serien och det känns som att härmar den lite med vissa delar av serien. Men som sakt menar inget illa med denna kommenteren vill inte göra dig arg, ledsen eller bisviken eller något annant bara så du vet.

2012-12-15 @ 23:15:31 -



Avsändare: Emelie

Sjukt bra! <3

2012-12-15 @ 23:29:16 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Molly

Jätte Bra!!!
Men tror inte jag kan vänta så länge på kapitlen :'( du skriver ju så bra!

2012-12-16 @ 00:42:31 -



Avsändare: :)

Jättebra!?

2012-12-16 @ 10:01:32 -



Avsändare: justin

men varje mån,ons,fre,lör? jag kan ju inte leva utan din novell:)

Svar: hahah naw, vi får se! :D
None None

2012-12-16 @ 11:43:36 -



Avsändare: Petronella Gustavsson

Åh herre min gud, du är såå himla duktig! Vad har Justin gjort mot sig själv? Jag hatar Damien -.-

Svar: Det gör nog många av oss ;)
None None

2012-12-16 @ 12:50:23 - URL: http://www.secretbieberstory.blogg.se/



Avsändare: Anonym

Herregud, du MÅSTE skriva ett till idag!!! Kan knappt vänta!

2012-12-16 @ 16:13:06 -



Avsändare: Anonym

Jättebra! Du är grym! 💙
Förstår om du inte kan få ut ett kapitel varje dag, de ör ju skola o så. Men på lovet, blir de bättre uppdatering då? :)

Svar: ja det blir det ! :D
None None

2012-12-16 @ 21:52:50 -



Avsändare: Liv

Awesome kspitel!

2012-12-17 @ 16:33:14 -



Avsändare: Belieber

Jätte bra! :D menas det med att det kommer ett kapitel idag då?? C:

2012-12-17 @ 18:17:07 -



Avsändare: Anonym

hallå de är tisdag nu, skulle inte du skriva ett till kapitel?
asså igår?<3 btw älskar din novell!!<3 :) längtar tills nästa kommer!!<3

Svar: ja, men det har varit så stressande så jag skriver onsdag, torsdag & fredag istället, det glädjer mig att du gillar novellen! :D <3
None None

2012-12-18 @ 15:36:37 -



Avsändare: Anonym

Så jäkla bra, seriöst! Skriv när du kan gmn, det blir nog bra!
Du är så sjukt duktig på att skriva!

Svar: tack!
None None

2012-12-18 @ 19:42:05 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback