Published: 2012-12-02 Time: 18:23:43 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 75 - You only live once

PREVIOUS: ''Det var inte meningen att kalla henne babe'' viskar Justin till mig över axeln och kramar diskret och snabbt hårt min hand innan han går fram och ställer sig bredvid Jasmine. Just i denna sekunden ville jag döda henne mer än allt annat. Hon brukade deffinitvit inte gilla Justin, vad har hänt nu?
Förstår mig inte på folk som inte kan skilja på mitt och ditt, ja, Justin ÄR min.
 
 
 
JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Fan, fan, fan hur kunde jag kalla Jasmine för babe? Vad tänkte jag på egentligen? Hoppas Kelsey fortfarande vill följa med till Grekland nu efter detta, det måste hon om hon nu vill ha sitt tal som hon har längtat efter. Jag ser i ögonvrån hur Kelsey sitter och diskuterar för fullt om någoting med Keathy och de andra nördarna. Hur i helvete kan min flickvän umgås med såna? Jasmine's pipiga röst skar i öronen.
''Justin?'' piper hon och jag suckar lågt och vänder mitt huvud mot henne så jag möter hennes blick.
''Ja?'' 
''Hänga med på en fest ikväll?'' frågar hon och jag slänger en blick på Quinn och Damon.
''Kan inte, ska hänga med min flickvän!'' säger jag och spricker upp i ett stort leende. Jasmine's leende försvinner och förengångsskull höll hon sin käft stängd. Jag har länge vetat att en av Jasmine's hundvalpar har en liten crush på Quinn, jag kan inte dömma henne. Min broder är ursnygg. Men det som får mig att skratta är, hundvalpen har en crush på Quinn, Quinn har en crush på Haley. Under tiden vi satt i kafeterian i skolan sneglade jag mot Kelsey. 
Hon är så otroligt vacker när hon sitter och har en het diskussion som nog har gått överstyr för både hon och Keathy smäller i bordet och skriker i mun på varandra. Ett skratt lämnar min mun och jag reser mig upp och går fram till dem. Jag tog en stol och satte mig på kanten av bordet. Tjejerna blev knäpptysta och Kelsey kollar på mig med en förvånad blick.
''Vad gör du här?''
Jag rycker på axlarna och ger henne ett snett leende. 
''Vad sägs om att skippa sista lektionen babe?'' frågar jag henne och skippar att ta upp dedär om vilken het diskussion de hade om vilken kändis som är snyggast.
''Låter fan suveränt!'' säger hon och reser sig upp.
''Jag då?'' ''Vi då?'' säger Keathy och Haley i mun på varandra.
''O'Donell Redbird, hitta på något annat'' 
jag ger dem ett litet leende innan jag följer efter Kelsey till hennes skåp. Kelsey öppnar snabbt sitt skåp och drar på sig sin skinnjacka som matchar hennes kropp perfekt. Hon slänger sin väska över axeln och vänder sig sen om mot mig. Jag lägger min hand på hennes korsrygg och följer med henne ut ur skolans byggnad. Vi hoppar in i min röda maserati och jag längtar till imorgon då vi ska till Grekland. Jag har planerat hela helgen och Kelsey får inte säga nej. Innan vi åker till Grekland har jag fixat en överraskning som vi är nu påväg till. 
Jag har ringt Haley och berättat för henne vad jag håller på med och hon tycker att det är en bra idé. 
De som hände inne på kafeterian då jag och Kelsey lämnade dem var också planerat. Hade de inte låtsas reagerat sådär så hade Kelsey nog misstänkt någonting. 
''Fel håll Justin, jag bor inte där?''
Jag ger henne en snabb blick innan jag fokuserar på vägen igen, skulle jag säga vart vi ska så skulle hon bara skylla på att hon vill hem, duscha och fixa sig innan vi stack. Men tack gode gud så finns det ett badrum i stugan vi ska till som hon gott och väl kan paxa nu och framöver, not. 
''Babe sov, själva resan tar ungefär 4 timmar'' säger jag och ler lite försiktigt. En suck lämnar hennes strupe innan hon halkar ner i sätet lite och sluter de bruna vackra ögonen. Fjärilar hit, elefanter dit, nej hela zoo:et bor nog i min mage när Kelsey bara slänger en liten blick på mig. Scen efter scen om hur jag träffade Kelsey börjar spelas upp i huvudet på mig.
 

“Yeah well you aren’t one easy walk on the park either.”
''Du vet inte ens vem jag är!'' protesterade jag
''Jag såg nog och visste nog till att veta att du stavas problem'' erkände hon och bet insidan av sin kind
''Du har hört talas om mig, I guess?'' jag rynkade pannan och hon vände på sitt ansikte för att möta mig.
''Yupp, mer än vad jag ville. Tro mig'' hon höll upp min fria hand och skakade på huvudet innan hon la ner den på sitt lår istället.
''Och du tror dem?'' jag pressade ihop läpparna till en rak linje, mina ögon var på vägen nu när jag vinglade till en annan gata. Jag höll min högra hand i botten av ratten, eftersom min vänstra arm hängde upp i luften i ett försök att försöka gräva handen i fickan på min skinnjacka efter cigaretterna
''Nej...'' svarade hon 
''Bra!'' sa jag och tog fram ett paket cigaretter och tog ut en och la sedan den mellan läpparna och tände på och blåste ut en perfekt ring. ''För jag kan slå vad om att sanningen är dubbelt så värre'' jag la tillbaka paketet i fickan och blåste ut ännu en perfekt rökring.

''Jo det var väl fint att höra...'' svarade hon sarkastiskt med oroliga ögon samtidigt som hon tittade ut ur bilfönstret. Ett lågt flin lämnade min strupe samtidigt som ett leende spred sig över mina läppar.
''Du har humor, jag gillar det'' sa jag och vände mig mot mitt fönstret och blåste ut röken genom det nervevade fönstret och stängde den sedan igen.
"Ja, well jag skulle vilja leva också så om du inte har något emot att berätta för mig var jag ska för hittills är jag inte lugn." mumlade hon och vred sig i sätet.
"Ta ner ett hack shawty, jag ska inte döda dig." Jag blåste ut en annan rök, denna gången utan att öppna fönstret. Den dimmiga substansen cirklade runt bilen en stund innan den sakta höll på att försvinna. När jag var klar, kastade jag ciggen i den lilla askkoppen jag hade implanterat i bilen.
"Hur skulle jag veta det? jag sitter i en bil med en mördare " hon himlade med sina ögon och la sedan armarna i kors över bröstet
"Ska du kasta det i ansiktet på mig varje gång jag öppnar min mun om något?" morrade jag lågt,min röst var djup och ögonen mörka.
''Nej, förlåt...'' sa Kelsey och tog ett djupt andetag och kollade ut genom fönstret där man knappt kunde se något.
''Bra, för jag är inte på humör att höra dig'' jag vände blicken mot vägen igen.
"Åh geez, tack." sarkasm med varje ord hon talade. "Du är så trevlig att vara omkring, låt mig säga dig." Den obekväma tystnaden som föll mellan oss hade aldrig riktigt hjälpt den situation som vi var i.
"Tror du verkligen att jag bryr mig?" spottade jag ut, gift i de ord jag talade. Mina fingrar ringlade runt ratten, jag höll ett hårdare grepp om ratten så mina knogar blev vita. Kelsey svarade inte. Istället suckade hon och kollade framåt och brydde sig inte om att öppna munnen längre.
Men från så det ser ut, så vill jag inte ha henne heller. 
"Ska du svara mig eller bara ignorera mig som en idiot?" väste jag.

Kelsey drog efter andan och knöt hårt ihop knytnäven.
Vad var hennes problem?
"Vad fan vill du jag ska säga?" spottade hon, jag lovar den här tjejen gick mig på nerverna
"Jag vet inte, vad som helst!" Jag tog en sväng nerför en annan väg. "Inte bara ignorera mig."
"Jag trodde du inte vill att jag ska prata längre?"
"Nej" svarade talade entonigt. "Jag vill inte att du använder det du såg mot mig. Jag har aldrig sagt något om att du inte ska prata. "
"Vad," mumlade hon. Om jag ville att hon skulle prata det är detta nog bästa jag skulle få.

 

KELSEY'S PERSPEKTIV:

Jag vaknar av den obekväma ställningen i bilen, jag sätter mig försiktigt upp och smärtan for genom min rygg. Stön lämnar min mun och jag lutar mig försiktigt tillbaka i sätet.

''Babe?'' frågar Justin oroligt och jag viftar bara med handen och låtsas som ingeting har hänt. Jag försöker ignorera Justin's oroliga blickar som bränner min kind men till sist gav jag upp.

''Fick bara lite ont efter den ställningen jag sov i, inget särskilt'' säger jag och ger honom ett leende som egentligen blir en grimas. Helt plötsligt bestämmer min rygg sig för att vara pain in my ass. Ingeting jag behöver just nu men sen när lyssnar min kropp på vad jag egentligen vill? Justin kör av vägen och parkerar på en kant. 

''Det är knappt 1 timme kvar, lägg dig i baksätet så ska jag ge dig lite massage. Jag behöver ändå en paus!'' flinar han och blinkar med ena ögat. Jag himlar med ögonen och klättrar bak till baksätet och lägger mig på mage. Justin klättrar snabbt bak till mig och lägger sina kalla händer under min tröja. Gnistor börjar slå mellan oss men jag försöker att inte begära efter honom så mycket och speciellt inte i en bil. Sure, jag har det på min ''99 saker innan jag dör'' lista men det betyder inte att jag ska göra det här och nu? Justin börjar försiktigt trycka och hans händer glider över min rygg och jag stönar av behag. Det här är verkligen vad jag behöver just nu men jag tycker lite synd om Justin som sitter på min rumpa och behöver böja på ryggen för att han är så lång.

 

Efter ungefär 20 minuter så drar Justin ut sina händer och jag gäspar stort.

''Gillade du det babe?''

''skojar du? jag ÄLSKADE det!'' flinar jag och ett brett leende sprider sig på Justin's läppar innan han sätter sig bakom ratten och börjar köra igen. Jag klättrar snabbt fram till passagerarsätet på ett smidigt sätt och sitter på sidan så min kropp på sätt och vis är vänd mot Justin.

''Är du fortfarande sur babe?'' 

jag skakar på huvudet.

''Jag är inte sur, jag är besviken'' mumlar jag och kollar ner på mina flätade fingrar, en suck slinker ut ur Justin's mun och jag drar ett djupt andetag genom näsan.

''Ikväll får du inte vara sur, besviken eller något annat, ikväll är för oss Kels''

Det känns så jävla bra att Justin just precis har kallat mig Kels, vilket jag för detta tillfället började sakna. Ett litet leende leker sig på mina läppar och jag försöker bestämma mig ifall jag ska reta upp honom som hämnd eller inte. Jag vore en urusel flickvän om jag gjorde det medans han körde bil men vet du vad?

You only live once.


Vet inte vad jag ska säga/skriva förutom att ni ska kommentera duktigt om ni vill ha ett kapitel till ikväll, just nu har jag fullproppat med idéer, Your choice.


Kommentarer
Avsändare: Linn

Det var jätte bra!! Längtar till nästa ! :)

2012-12-02 @ 18:43:21 -



Avsändare: Rebecka

Så sjuuuukt bra! Mer mer mer mer mer!

2012-12-02 @ 18:51:06 -



Avsändare: Petronella Gustavsson

Mera, du dödar mig qvinnaaa !! :OO

2012-12-02 @ 18:56:50 - URL: http://www.secretbieberstory.blogg.se/



Avsändare: Anonym

Super bra!!!!

2012-12-02 @ 19:06:45 -



Avsändare: anonym

Jättebra !!!!!! ❤

2012-12-02 @ 19:07:42 -



Avsändare: emeliebieber

MERA!! <3 <3
snälla snälla snälla?, meeeeeer!!! <3<3

2012-12-02 @ 19:21:43 -



Avsändare: Romina

OMG SÅ HIMLA BRA!!
Ett till ikväll?

2012-12-02 @ 19:29:15 -



Avsändare: Tova Bieber

awww myyssiiggt <3 undra vad dom gör i stugan? ;))

2012-12-02 @ 19:29:39 -



Avsändare: jen..<3

gud snälla vill ha mer så fort som möj<3<3ligt

2012-12-02 @ 19:42:35 -



Avsändare: Emelie

Jätte bra!!! <3

2012-12-02 @ 20:02:09 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Avsändare: Anonym

Behöver MER SNÄLLA GUD !!!!

2012-12-02 @ 20:37:39 -



Avsändare: emilia

mer!

2012-12-02 @ 20:40:55 -



Avsändare: Michelle

Jag gillar det. Jag tycker också Quinn är snygg XD

2012-12-02 @ 20:45:00 -



Avsändare: Amanda

älskar din ff, skojar inte den bästa jag läst! Snälla meeeeer:3

2012-12-02 @ 20:45:12 -



Avsändare: heej

Omg! Meeeer

2012-12-02 @ 20:48:55 -



Avsändare: Anonym

OMG OMG så himla bra jag älskar det !!!!!!!!!!

2012-12-02 @ 21:44:12 -



Avsändare: Anonym

OMG OMG så himla bra jag älskar det !!!!!!!!!!
Ett kapitel till !!!!

2012-12-02 @ 21:44:32 -



Avsändare: veronica

Snälla rara mer!!

2012-12-02 @ 21:54:16 -



Avsändare: Natta

Mer! Detta inlägget var såå bra! :D

2012-12-02 @ 22:03:27 - URL: http://nattaakarlsson.myshowroom.se



Avsändare: Anonym

gryyyyyyyyymt bra !

2012-12-02 @ 22:30:12 -



Avsändare: Maja

Jättebra ! :)

2012-12-02 @ 22:31:22 -



Avsändare: Anonym

Det verkar som om inget kapitel ikväll kommer men ladda upp ett innan du går till skolan :)
Hugs /// Linnea

2012-12-02 @ 22:58:42 -



Avsändare: Liv

Awesome kapitel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-12-03 @ 07:37:00 -



Avsändare: Julia

Hej, har en ny startad novell och det skulle vara jättekul om du kunde kolla in den.
Bra novell btw :)

2012-12-03 @ 10:06:04 - URL: http://Justindrewbstory.blogg.se



Avsändare: Linnéa

Jätte bra!
Du skriver jätte bra! Älskar din novell <33
Meeeeer

2012-12-03 @ 15:02:02 -



Avsändare: ebba

varför har du tagit bort dina gamla noveller, höll på att läsa en och den var as bra men sen tog du bort den:( snälla lägg upp dem igen </33

Svar: Är inte ett dugg nöjd med någon av dem & de störde mig att de fanns kvar, förlåt :/ </3
None None

2012-12-03 @ 16:05:17 -



Avsändare: alvahedberg

Awesome kapitel! Älskar verkligen dina noveller!

2012-12-03 @ 18:36:11 - URL: http://www.mybieberstories.blogg.se



Avsändare: Steffi

Du skriver riktig bra noveller o det känns som att kelsey o alla finns på riktig, att detta har hänt på riktigt. Nästan som man får lite "medkänsla" ibland, hihi. Jg har läst många andra noveller om både justin o andra men dina är dem absolut bästa!!

Skulle bara säg detta! :) <3

2012-12-03 @ 18:43:41 -



Avsändare: Karolina

Meeer!<333

2012-12-03 @ 21:18:28 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback