Published: 2012-08-19 Time: 07:48:40 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 7 - I don't wanna hurt you, but you're not giving me a choice

PREVIOUS: ''Lägg ner, ta det som ett skämt för fucking sake!''
''Vadå skämt?!, du fucking skrämde livet ur mig!''
Jag började skratta och vred om nyckeln, jag körde ut från uppfarten och var i full fart mot hamnen.
''Vart ska vi?''
''Jag verkligen hatar dom orden i djupet av mitt hjärta, kan du aldrig sluta fråga?'' sa jag och kastade en blick mot henne, hon skakade på huvudet och bet sig i läppen. Det gör hon bara när hon är nervös.


JUSTIN'S PERSPEKTIV:

''Framme!'' sa jag glatt till Kelsey och gick ut ur bilen, Hon kom strax ut efter mig och kollade sig runt.
''Vart är vi?'' frågade hon och drog handen genom håret, jag suckade högt och kollade på henne med en bestämd blick.
''Allvarligt Kelsey, ser du inte?'' muttrade jag och slog ut med armarna, hon bet sig i läppen och kollade ner på sina fötter, hon lyfte ena foten och tog av sig klackskon samma sak gjorde hon med den andra.
''Vill du lägga skorna i bilen?'' frågade jag och kom närmare henne, hon sa ingeting utan nickade bara. Jag öppnade bilen och hon slängde in sina skor i passagerarsätet framför fötterna sedan dök hon upp vid min sida.
''Får jag fråga vad vi gör här?''
Jag himlade med ögonen, den tjejen verkar aldrig vilja hålla käften eller sluta ställa några frågor. Utan att svara fortsatte jag gå och gick fram till en båt som jag hade beställt tidigare idag.
''Justin Bieber'' sa jag till mannen som ägde båten, han nickade som en hälsning till mig och Kelsey och gav mig sedan båtnycklarna. Han lämnade stället såfort han fick chansen och jag gjorde en gest till Kelsey att hon skulle gå in.
''Efter dig'' sa jag och pekade inåt som en gentleman, hon skakade på huvudet och stod kvar på bryggan, jag höjde på ena ögonbrynet och kollade konstigt på henne.
''Aldrig i livet att jag går på en båt med dig själv, vem vet vad du tänker göra med mig!'' utbrast hon och spärrade upp sina ögon, jag suckade högt och gick fram till henne, böjde mig ner och la min ena arm runt hennes knäveck och slängde sedan upp henne på axeln. Hon vägde ingeting och var så fruktansvärt liten vilket bara var gulligt. Hon skrek och sparkade hejvilt med benen, vilket inte skadade mig. Jag gick in på båten och in i det lilla rum som fanns där och slängde henne på sängen. Hon försökte resa sig upp och putta bort mig. Jag tog ett hårt grepp om hennes handleder och satte mig i gränsle över henne.
''Sluta kämpa emot, du kommer inte loss'' sa jag och böjde mig ner och kysste hennes hals.

Efter en stund när jag var säker på att hon har lugnat ner sig så släppte jag försiktigt hennes handleder och gick av henne. Hon gnuggade sina handleder och jag såg att jag hade lämnat röda märken efter mitt grepp som helt säkert skulle bli blåmärken, hade jag verkligen tryckt så hårt? Jag bet ihop käkarna och gick ut ur rummet och låste efter mig. Jag plockade upp mobilen och ringde killen som skulle köra båten medans jag och Kelsey spenderade lite tid tillsammans, vilket inte skulle hända så jag sa till honom att stanna hemma. Själv gick jag upp och knöt upp knutan som höll båten inne i land och sprang sedan till fören och började köra.

Efter att ha kommit ut på havs så sprang jag ner och låste upp till Kelsey.
''Vill du kolla på när solen går ner?'' frågade jag mjukt och slickade mina läppar, hon gick förbi mig och gav mig en knock i axeln.
''Ja men inte med dig'' muttrade hon och gick upp för den minimala trappan och satte sig längst fram på båten.
''Var försiktig Kelsey!'' ropade jag efter henne och började svänga runt ett hörn som skulle ta oss till en liten Ö som jag och grabbarna upptäckte för något år sedan. Kelsey är den första jag tar med mig dit och jag hoppas även på att hon blir den sista. Kelsey började gå mot mig och efter någon minut stod hon bredvid mig och kollade ut mot havet. Hon slickade sina läppar och tog ett djupt andetag och öppnade munnen för att börja prata

KELSEY'S PERSPEKTIV:

Medans jag var i det lilla rummet hittade jag en kniv som jag hade stoppat ner i ena fickan på shortsen och när Justin äntligen hade släppt ut mig var jag säker på vad jag skulle göra men änsålänge fick jag spela med att jag har lugnat ner mig när jag egentligen var uppjagad och kände mig hotad. Var det verkligen så svårt att berätta vart vi ska? Jag satte mig ner längst fram på båten och kollade ut över havet, solen höll på att gå ner vilket gjorde allting mycket vackrare, varför gick jag med på att följa med honom? hur dum var jag egentligen? tänk om jag aldrig skulle få se mamma, pappa eller Andrew igen? Eller Haley? Jag hade knappt känt honom i 2 veckor och han beter sig som min pojkvän, urgh. Jag hade bestämt mig för att genomföra planen jag hade gjort i mitt huvud medans jag var inlåst i det lilla rummet. Jag gick fram till Justin och ställde mig snett bakom honom och tog sedan fram kniven.
''Vart ska vi? Vad gör jag här? och vad ska du göra med mig?'' frågade jag med panik i rösten och la kniven mot hans hals, mitt hjärta bultade och när som helst kunde det ploppa ut ur bröstet på mig.
''Kelsey, lägg ner kniven'' sa han och försökte hålla sig lugn. Jag pressade kniven hårdare mot hans hals och lite blod började rinna.
''Nu är du inte lika tuff längre, huh?'' sa jag nervöst och försökte hålla kniven i ett stadigare grepp.
''Jag vill inte skada dig..-'' sa han och bet ihop käkarna, yeah right. Kan slå vad om att det var det första han skulle göra så fort vi kom dit vi skulle.
''...men jag är tvungen'' sa han och sparkade på mitt högra ben, jag tappade balansen och kniven flög ur händerna på mig, sedan sparkade han vid sidan av min midja, på mina revben och fick mig att tappa andan för en sekund. Jag låg på alla fyra på båten och försökte hämta andan. Justin plockade upp kniven och slängde den långt ut i havet sedan la han sin hand över sitt blödande sår på halsen.
''Din jävla bitch!'' väste han argt och drog i mitt hår och reste mig upp på mina ben. Han höll ett hårt grepp om mitt hår och jag la mina händer över hans och försökte borra in mina naglar i hans hand.
''Försök inte!'' sa han argt och slängde mig framåt och sedan in i rummet igen och ner på sängen. Han gick ut och ett klick från dörren hördes. Jag sprang fram till dörren och ryckte i handtaget och bankade som en galning.
Tårar rann nerför min kind samtidigt som jag lutade ryggen mot dörren och halkade ner så jag hade knäna upp till hakan, var det såhär det kändes när man var i slutet av sitt liv? Jag reste mig upp och la mig ner i sängen och somnade till ljudet av mina egna snyftningar.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag tog ett papper och blötte ner det sedan la jag den på halsen och tvättade bort blodet, vi hade kommit fram på ön och jag var inte riktigt säker på ifall jag ville släppa lös hon galningen igen men jag hade inget annat val. Klockan var 22:41 och jag gick ner för den minimala trappan och knackade försiktigt på, inget ljud av liv fanns därinne och jag började bli orolig, jag låste försiktigt upp dörren och gick in. Kelsey låg på sängen och sov djupt, hon var svart under ögonen och hennes handleder var blå efter att jag hade hållt ett hårt grepp om dom. Vad har jag gjort med henne? Det gjorde ont att se henne sådär, det borde det egentligen inte göra ont, varför kände jag något? Hade hon inte attackerat mig sådär då hade väl jag självklart inte skadat henne. Jag gick fram till sängen och satte mig ner och smekte hennes kind med baksidan av mina fingrar, så som jag gjorde allra första gången jag träffade henne. Kelsey öppnade försiktigt sina ögon och kollade djupt in i mina, jag kunde nästan känna hennes känslor som om dom vore mina egna, så tydligt såg jag dom i hennes ögon. Hat, rädsla, besviken. Jag smekte försiktigt hennes hår och hon stelnade till.
''Jag ska inte skada dig, jag lovar..'' mumlade jag och böjde mig ner och plaserade en mjuk kyss på hennes kind
Kelsey bet ihop käkarna och kollade sorgset på mig.
''Upp och tvätta ditt ansikte sen går vi och äter något..'' sa jag med min arm runt min midja, hon skakade på huvudet.
''Nej, jag är inte hungrig'' sa hon hest och harklade sig.
''Mördare'' sa hon och vände sig om så hon hande ansiktet mot väggen, orden högg till ordentligt och jag bet ihop käkarna för att inte spotta ut några av mina kommentarer. Jag drog ett djupt andetag och reste mig upp.
''Kom ut när du är hungrig'' sa jag och började gå mot dörren.
''När får jag åka hem?'' frågade hon och jag stannade till i dörröppningen och kollade över axeln på henne.
''När du har ätit'' sa jag och verkligen menade det, det var ingen idé att spendera tid med henne här när hon hatade mig.
''Lova?'' frågade hon och satte sig upp, jag slickade mina läppar och nickade.
''ja jag lovar'' sa jag och gick ut. Jag gick upp för ännu en trappa och in i ett rum där dom hade lagt upp maten.
''Justin!'' ropade Kelsey nerifrån och jag stack ut huvudet och kollade ner på henne
''Här uppe!'' ropade jag och hon började gå upp för den långa trappan och in till rummet där maten och jag fanns. Hon satte sig ner mittemot mig och började äta. Under hela måltiden slängde jag blickar på henne då och då.


OH EM GE
vad händer? :o


Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback