Published: 2012-08-19 Time: 07:44:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 6 - Curiosity will never let me go

PREVIOUS: ''Vadå lita på dig? du är en mördare!'' väste jag lågt och la benet över kanten så det hängde fritt. Sedan la jag över den andra så bara min överkropp höll fast sig. Justin la sina händer på sidan av mina rumpskinkor och bar ner mig. Den killen hade ingen hjärna men deffinitivt muskler. Han spände käkarna och började ilsket gå mot bilen med bestämda steg. Varför förändras helt plötsligt? Jag ryckte på axlarna och föjde efter honom och sprang allt vad jag orkade förbi mamma och pappas sovrumsfönster och in i Justins bil

(Quinn & Damon)


KELSEY'S PERSPEKTIV:

Jag var såå död ifall mamma och pappa fick reda på att jag har smygit ut ännu en gång. Justin hoppar in i framsätet och startar motorn och börjar köra iväg.
''Varför förändras helt plötsligt?''
''Jag har sagt till dig tusenmiljoner gånger att inte slänga vad jag gjorde i ansiktet på mig!'' fräser han argt och smäller till ratten, jag ryggar bakåt i sätet och spärrar upp mina ögon.
''Det var inte meningen, jag tänkte inte på vad jag sa'' piper jag och biter mig i läppen. Justins bröstkorg lyfts tungt upp och ner, hans händer är vita så hårt som han håller ratten.

''Vart ska vi?'' frågar jag efter en stunds tystnad, han suckar högt och vänder sin blick mot mig.
''Helvetet...'' muttrar han och jag höjer på ena ögonbrynet.
''åh just det, gud ger dig förstaklass till helvetet, där är du alltid välkommen..'' säger jag kaxigt och biter insidan på min kind. Justin fnyser och skakar på huvudet.
''babe..''
Mina ögonbryn for upp i pannan, babe? really dude really? Jag fnyser och sätter mig bekvämare.
''Avundsjuk?'' frågar han och kollar på mig med ett svagt leende
''För vad?'' frågar jag och rynkar ihop ögonbrynen
Han börjar skratta och skakar på huvudet, jag himlar med ögonen och kollar ut genom fönstret. Jag kännner igen området och snart slår det mig, det är ju här Justin bor. Så det första är att vi ska träffa hans 'boys' sen skulle han kidnappa mig någonstans och självklart ska jag behöva smyga in i huset igen i mitten av natten, urgh, jag och klättring är inte bästavänner precis.

Justin stannar utanför huset och stänger sen av motorn, han hoppar ut ur bilen och samma sak gör jag. Ska jag seriöst gå in till en kriminells hus utan att veta vad han har planerat? Sure, jag har varit där inne innan och jag vet vad han är kapabel till. Det är nu eller aldrig och plus så är jag nyfiken över vem hans grabbar är. Justin flätar sina fingrar med mina och drar mig framåt, jag kollar ner på våra sammanlänkade fingrar och drar sen bort min hand. En liten suck lämnar Justins mun samtidigt som han låser upp dörren och gör en gest om att jag ska stiga på. Med ett bultande hjärta går jag in, jag ska just lyfta upp min fot och ta av mig högklackade skorna när Justin säger åt mig att låta bli. Justin lägger sin hand på min korsrygg och för mig framåt och in till vardagsrummet där 3 killar satt.
''Vem är den vackra tjejen du har med dig?'' frågar en gammal man och lägger huvudet på sned.
''Grabbar det här är Kelsey..-'' när dom hör mitt namn stelnar dom till, Justin har nog berättat att det var jag som såg honom begå mord annars fanns det ingen anledning till att reagera sådär.
''Slappna av killar, hon vet att hon dör ifall hon berättar något för polisen''
Det gjorde ont att höra honom säga så, vi båda visste att han skulle göra det utan tvekan. Killarna slappnar av en aning men fortfarande hade dom alla sina muskler på helspänn. Justin sätter sig ner i soffan och drar ner mig i hans knä.
''Det där är Bruce'' säger han och pekar på en gammal flintskallig man.
''Det där är Quinn'' säger han och pekar på en svarthårig kille med blåa ögon och en kropp att dö för, han ser farlig ut och då menar jag verkligen farlig.
''Och den sista är Damon'' säger han och pekar på en brunett kille, både Damon och Quinn hade kroppar att dö för och ser farliga ut

Justin märker att jag stirrar på dom och skakar på mig lite lätt, jag rodnar och kollar ner på mina ben. Flin hörs från Quinn och Damon, de var antagligen vana vid att ha tjejer sirrandes på sig. Justin biter ihop käkarna och kollar sorgset på mig. Jag drar handen genom mitt hår och flätar ihop händerna och lutar ryggen mot Justins bröstkorg.
''Trevligt att träffa er!'' säger jag och försöker låta glad när jag precis är tvärtom, jag känner mig rädd och kan inte stoppa mitt bultande hjärta, är det verkligen vad dom två heta killarna slösade sin tid på? att begå mord och ha poliserna efter sig?
''Trevligt att träffa dig med tjejen!'' säger Quinn och avslöjar sina vita tänder detsamma gör Damon också. Justin hade sin vänstra arm runt min midja och sin högra över mina lår.
''Vad ska ni hitta på då?'' flinar Damon och blinkar med ena ögat. Jag höjer på ena ögonbrynet.
''Really dude really?'' frågar jag och inser vad han tänker på, är hela högen perversa? Damon, Quinn och Bruce kollar chockat på mig. Ifall Damon tror han kan sitta på fötöljen med ena benet över det andra och säga vad han vill så tror han fel, helt fel. Jag har en mun och är inte rädd för att använda den.
''Owned!'' flinar Justin och i nästa sekund så brister Bruce och Quinn ut i skratt. Damon rodnar och kollar ner på sina fötter, jag lägger min arm runt Justins hals och lutar min kind mot hans huvud.
''Tough girl!'' flinar Damon och ler stort, jag rycker på axlarna och ler stort jag med.
''Tror vi måste gå nu'' säger Justin och pussar mig på kinden, ett 'aw' hörs från killarna och jag himlar med ögonen och reser mig upp. Justin tar min hand och börjar gå mot dörren.
''Hejdå killar!'' ropar jag och vinkar och går ut.
''Vänta på mig i bilen'' säger Justin och ger mig bilnycklarna och böjer sig ner, han kysser mjukt mina läppar. Utan några frågor tar jag emot bilnycklarna och börjar gå mot bilen.

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Jag säger till Kelsey att hon ska vänta på mig i bilen och kysser mjukt hennes läppar, hon blir förvånad men slänger inte några av hennes nasty kommentarer utan bara tar bilnycklarna och börjar gå mot bilen. Jag går in till grabbarna i vardagsrummet igen men stannar till i dörröppningen och lutar mig mot väggen.
''Hon är hetare än lava baby!'' säger Damon och Quinn och ger ifrån sig ett glädjeskrik, jag skrattar åt dom och skakarpå huvudet och vänder min blick mot Bruce.
''Vad tycker du om henne bror?'' säger jag och sätter mig ner bredvid honom, jag ska ut härifrån så fort som möjligt men först är jag tvungen att veta vad de tycker om henne.
''Fäst dörrtröskeln broder, du ska lätt behålla henne!'' säger Quinn bestämt och jag slänger en kudde på honom som han lätt fångar.
''Hon är vacker och trevlig, men tror du verkligen att hon kommer stå ut med vad du gör och med vem? Vet hon ens vad du gör?''
Det blir dödstyst i rummet och i den sekunden kunde jag lätt höra hur högt mina hjärtslag bultar. Hon vet vad jag gör men inte med vem. Men skulle hon verkligen stå ut? Och alla rykten som kommer komma och gå. Hon skulle kanske bli inblandad, vem vet? Dom skulle göra precis allt för att krossa mig, ändå om det innebär att skada Kelsey.
''Jag bryr mig om dig broder, jag vill inte att det ska sluta så som det gjorde med Loana'' säger Bruce och lägger sin hand på min axel, hennes namn ger mig rysningar.
''Oroa dig inte, det kommer inte att sluta så som det gjorde med Lol, det är skillnad mellan dom två, Kels är en helt annan sak''
''Jag sa ju att du gillade henne!'' flinar Quinn och slår ut med armarna, jag skakar på huvudet.
''Äh håll käften, du vet att tjejer bara är någon engångsgrej för mig'' säger jag och reser mig upp.
''Jaså? engångsgrej? det skulle jag minsann inte säga, annars hade du ju inte varit stuck-up in da ass på Kels'' flinar Damon och jag tar upp ännu en kudde och slänger den på honom, han är inte lika snabb som Quinn på att fånga så han får den i ansiktet.
Quinn och Damon brast ut i gapskratt, sure Kels är min men det betyder inte att jag gillar henne. Hon är precis som dom andra tjejerna.
''Måste ut till henne, ses grabbar!'' säger jag och joggar ut till Kels som sitter tålamodigt i bilen och gör något på sin mobil, jag smyger fram till fönstret och bankar allt vad jag kan. Hon skriker och hoppar tilll, hennes reaktion var priceless. Jag hoppar in i framsätet och dör av skratt, jag får knappt någon luft.
''Fan vad jag hatar dig!'' skriker hon argt och slår till mig på armen och träffar min nerv. Jag tar tag om hennes handleder hårt och tvingar henne att kolla mig i ögonen.
''Lägg ner, ta det som ett skämt för fucking sake!''
''Vadå skämt?!, du fucking skrämde livet ur mig!''
Jag börjar skratta och vrider om nyckeln, jag kör ut från uppfarten och är i full fart mot hamnen.
''Vart ska vi?''
''Jag verkligen hatar dom orden i djupet av mitt hjärta, kan du aldrig sluta fråga?'' säger jag och kastade en blick mot henne, hon skakar på huvudet och biter sig i läppen. Vilket hon gör när hon är nervös.


kommentera! :)


Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback