Published: 2012-08-19 Time: 07:31:00 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 4 - You're gonna regret that

PREVIOUS: ''Inte så bråttom sötnos''
Jag drog handen genom håret och la sedan min hand över hans och borrade in mina naglar i hans hud.
''Aj din bitch!'' sa han och ryckte åt sig armen.
''jag kan vara en ängel men också den största bitchen du har sett, beror på hur du behandlar mig'' spottade jag och vände på klacken och började gå mot klassrummet som låg på andra sidan skolan.

(glöm hunden & kläderna hon har på sig, låtsas som om det där är Kelsey!)


Jag tar mig igenom dagen med Haley's hjälp, ifall hon inte hade varit här hade jag nog somnat på varje lektion. Jag är verkligen enormt trött och skulle göra verkligen vad som helst för att få åka hem och sova. Tanken på att jag ska med Justin senare gör inte saken mycket bättre. Jag ska bara hämta min mobil, inget annat. Klockan ringer och alla plockar ihop sina saker och springer snabbt ut, ingen vill vara sist. Jag släpar mig fram till mitt skåp och slänger in biologiboken och tar min väska.
''Får jag fråga dig en sak?'' frågar tjejen som har sitt skåp bredvid mig, jag rycker på axlarna.
''Visst!'' svarar jag och ler, men mina mungipor sjönk lika snabbt igen när hon ställer sin fråga.
''Är du tillsammans med Bieber?'' frågar hon försiktigt och jag skakar snabbt på huvudet som om det vore mellan liv och död.
''Hell to the no!'' utbrister jag och min haka faller till marken, men jag stänger den lika snabbt igen. Hon nickar, tackar och går därifrån. Hur kunde folk tro att jag är tillsammans med Justin av alla människorna på jorden? Jag skakar på huvudet och går ut ur skolbyggnaden och möter Justin's blick som står en bit bort lutad mot sin bil, jag börjar gå mot hans riktning och Haley dyker snabbt upp vid min sida.
''Fel riktning gumman'' säger hon pekar mot sin bil, jag kollar på henne och suckar.
''Nej, Justin har min mobil...'' mumlar jag tyst knappt hörbart och ångrar mig att jag sa det.
''Va? jag hörde inte?'' säger hon och sväljer djupt ju närmare vi kommer Justin.
''Glöm det'' säger jag och ställer mig framför Justin.
''Du åker hem och hämtar min mobil sedan kommer du hit och ger mig den, bra idé ellerhur?'' säger jag och fejkar ett leende.
''Vänta nu lite här, varför har han din mobil?'' frågar Haley och vänder sig mot mig, Justin's blick är fortfarande på mig samtidigt som han flinar retsamt.
''ja sötnos, varför har jag din mobil?''
''You wish Bieber, You wish'' säger jag och öppnar bildörren, och gör en gest att han ska hoppa in.
''Vill du ha din mobil?'' frågar han mig och sätter sig ner på sätet, jag nickar ivrigt på huvudet.
''Självklart!''
''Följ med'' säger han och nickar med huvudet på sätet som är bredvid honom.
''Aldrig i livet att jag tänker låta dig åka med honom!'' utbrister Haley och drar mig till sig. Justin rycker på axlarna och stänger bildörren och vevar ner fönstret.
''Jag har inget annat val Hal'' säger jag och börjar gå mot passagerarsätet.
''Så ska det se ut babe!'' flinar Justin och startar motorn.
Haley drar mig i håret så jag faller baklänges på henne
''Varför kan inte du åka dit du ska och hämta den? vem vet vad du tänker göra med Kels!''
Att Haley ska vara så överbeskyddande förstår inte jag.
''Det är hennes mobil, inte min. Jag kan gärna behålla den'' säger han och backar ut från parkeringen.
''Vänta ditt mongo!'' ropar jag efter honom och springer över till passagerarsätet och hoppar snabbt in innan Haley kan hindra mig. Han börjar köra iväg och bakom oss lämnar vi en skrikande Haley.

Bilfärden är nästan under tystnad, då och då säger Justin något men jag varken svarar eller lyssnar.
''Lyssnar du?!'' frågar han surt och jag rycker till och nickar.
''ja'' ljuger jag, han suckar högt och skakar på huvudet, han stannar strax utanför sitt hus, Justin stänger av motorn och öppnar bildörren
''Kommer du?'' frågar han och kollar på mig med ett höjt ögonbryn, jag skakar på huvudet.
''Du ska bara hämta min mobil, vi båda behöver inte gå in. Spring nu!'' säger jag och schasar bort honom, han skrattar sitt gulliga skratt och joggar in och kommer ut tio minuter senare.

''Tar det verkligen 10 minuter att hämta min mobil?'' frågar jag såfort han har kommit in i bilen.
''Kan du sluta vara en bitch?''
''Ursäkta?!''
''Var glad att jag sprang in och hämtade den, det kunde du själv gjort!''
''Varför bli ett monster helt plötsligt?''
''Käften din ....''
''fortsätt!'' säger jag och rycker min mobil ur hans händer och hittar några hundra obesvarade samtal och sms.
''Hora'' muttrar han och jag stelnar till, vad kalla han mig just precis?
''Ursäkta?'' frågar jag och lägger handen bakom örat.
''Du hörde mig'
Jag går ut ur bilen och just som jag vinkar in en taxi så hoppar Justin ut och springer efter mig.
''Du hoppar inte in i den bilen!'' ryter han
''Varför bryr du dig?'' frågar jag och gör tvärtemot det han säger, jag hoppar in i taxin.
''3200 West Higgins Road'' säger jag och han börjar snart köra iväg, jag pustar ut och slappnar av. Nu är allt med Justin över, aldrig att jag tänker umgås med honom när han beter sig sådär. Bitch är väl okej att kalla mig för det har jag hört massor med gånger men hora? är inte det väl lite över gränsen? Jag säljer ju inte sex precis, jag är faktiskt oskuld.
Ett pling hörs och jag öppnar min Iphone och ser Justin's namn på displayen, har den tönten skrivit in sitt nummer? eller kollat igenom hela min mobil? jag trycker på öppna och läser hans sms om och om igen, hotar han mig eller?

Du kommer ångra det där.

Ifall han försöker skrämma mig så går det inte så jättebra, mina överdrivet kristna föräldrar är värre, tro mig. Han pratar så mycket men för lite action. Den killen behöver seriöst hjälp och jag har verkligen ingeting emot att slå in lite vett i männsikan.


Det finns ingeting mellan oss så du har ingen rätt till att säga eller göra så.


Kommentera! :)


Kommentarer
Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback