Published: 2012-08-19 Time: 08:06:45 Filed Under: Slam my way to romance

Kapitel 11 - Stop the car

PREVIOUS: ''När ska ni sluta ljuga för mig och berätta något!'' utbrast jag och slog ut med armarna, ett motorljud hördes och sedan tystnades efter ett tag. Great, Justin har lämnat mig och åkt med henne.
''Damon!'' sa jag och smällde honom på bröstkorgen
''Quinn!'' sa jag sedan och vände mig mot Quinn
''Snälla Bruce!''

 

''Justin får berätta när han kommer hem'' sa Quinn och harklade sig. Jag suckade högt och lutade bak mitt huvud mot Damons axel och blundade, tillsist tror jag att jag råkade somna för allting blev svart.

Jag kollade på klockan 17:21 visade den, jag suckade högt och kollade mig runt om i rummet, Justins rum var så stort men han hade så lite saker i det. Det är väl antagligen vi tjejer som behöver allt skräp som egentligen inte är lönt att ha. Jag suckade högt och reste mig upp, nu ska Justin fan ta och berätta vad som pågår. Jag ryckte åt mig mobilen och gick ner för den stora trappan och stampade in till vardagsrummet där återigen alla satt tillochmed hon där Loana som jag ville strypa. Min blick hamnade på henne som satt bredvid Justin med hans ena arm runt hennes axlar. Utan ett ord gick jag till Damon och satt mig i hans knä, han pussade mig på huvudet och kollade ner på mig.
''Sovit gott?'' frågade han och log, jag nickade och besvarade hans leende.
''Bästa på länge ju!''
Quinn slängde en kudde på mig och flinade stort, jag skakade på huvudet och kollade på Damon.
''Kan du köra mig hem?'' viskade jag och han höjde på ena ögonbrynet.
''Varför det?'' viskade han tillbaka och rynkade pannan, jag ryckte på axlarna.
''Jag vill till Haley''
Han nickade och jag knappade snabbt in Haley's mobilnummer, Justin's blick vandrade mellan mig och Damon.
''Haaaaaaaaaley!'' sa jag glatt när hon hade svarat
''Keeeeeeeelsey!''
''Vad gör du?''
''Jag har jättetråkigt'' muttrade hon och slängde antagligen någoting, för det hördes en smäll.
''Men jag kommer till dig nu!'' sa jag och la huvudet på sned, Justin spärrade upp sina ögon och skakade ivrigt på huvudet.
''JAAA, men Justin då?''
''Skit i han, jag kommer nu!'' sa jag fortfarande lika glatt och reste mig upp, mina smala fingrar tog ett hårt grepp om Damon's handled och drog upp honom.
''Vad har hänt?'' frågade hon oroligt
''Nej ingeting, berättar sen''
Vi la på och jag vände mig om mot Damon.
''Du ska köra mig till Haley, ska bara hämta min väska'' sa jag och sprang uppför trappan, fotsteg hördes efter mig och jag gick in till Justin's rum och smällde dörren efter mig, snart öppnades den igen och en arg Justin kom in.
''Du ska ingenstans!'' sa han och ryckte mina kläder ur händerna på mig.
''Fine ta du väskan, jag kan låna Haley's kläder'' sa jag och ryckte på axlarna och vände mig om mot dörren. Justin hårda grepp om min arm fick mig att rycka till och vändas snabbt mot honom igen. Justin tryckte hårt upp mig mot väggen och hans ansikte var bara några ynka centimeter från mitt.
''Lyssna på mig Kelsey, du ska ingenstan!'' röt han och puttade hårdare in mig i väggen, en tår av smärta åkte ner för min kind och Justin stannade upp för en sekund.
''Åh nej, baby'' sa han och torkade bort tåren med tummen, jag smällde väck hans hand och ryckte åt mig väskan som var i hans andra hand och sprang nerför trappan och ställde mig i skydd bakom Damon.
''Kelsey, lägg av!'' sa Justin medans jag tog på mig mina skor.
''Kom nu Damon'' sa jag och ignorerade Justin som försökte komma förbi Damon och ta tag i mig.

''Gå inte när jag pratar med dig!'' röt Justin och jag vände mig långsamt mot honom.
''Ursäkta? Vem är du till att säga vad jag ska göra och inte göra?''
Utan att vänta på hans svar hoppade jag in i bilen med Damon bredvid mig. Jag suckade högt och Damon började snabbt köra ut på vägen.

''Framme!'' sa han glatt efter ett tag, jag vände mitt ansikte mot honom och gav honom en puss på kinden.
''Tack!'' sa jag glatt och tog mina saker och gick ut.
''Anytime!'' sa han och blinkade med ena ögat, jag sprang uppför dom tre trappstegen och in genom dörren.
''Haley!'' ropade jag och tog av mig mina skor
''Hey gumman!'' ropade Haley's mamma från köket, jag gick snabbt in där och gav henne en kram.
''Haley är på sitt rum'' sa hon och log stort, jag besvarade hennes leende och sprang in till Haleys rum
''Haley!'' jag hoppade på henne i sängen, hon skrek skrämt och la sedan handen över hjärtat.
''Du skrämde mig!'' skrek hon och hoppade på mig.
Vår fight avbröts av att min mobil började ringa, Justin, precis som alla dom andra tusen gångerna.
''Svara!''
''fan heller!''
Haley kollade på mig med en konstig blick som jag inte förstod, vad skulle jag berätta för henne? Hon ville nog få reda på allting och jag kunde inte berätta att jag hade sett Justin begå mord, det skulle låta overkligt och vi kunde starkt räkna med att mina föräldrar skulle ge mig utegångsförbud i femhundra år om inte mer.

''Vad vill du?!'' röt jag efter den femtonde samtalet, en suck hördes på andra sidan.
''Sluta vara så barnslig Kels, kom tillbaka''
''Nejdå gå du och ha kul med hon där bitchen!''
''Vakta din jävla tunga kelsey!''
''Annars? Vad händer?''
När jag inte fick ett svar så la jag på, jag tänker inte slösa min tid på honom.

''Kelsey!'' ropar Haley's mamma från undervåningen, jag pausar filmen vi kollar på och höjer på ena ögonbrynet.
''Din mamma kallar på mig'' sa jag och rynkar pannan.
''Gå ner då!''
Jag går ner för den långa trappan och in till köket där jag inte hittar henne.
''Vart är du?'' ropar jag och går ut igen
''Här'' jag vänder mig om och stelnar till.
''Vadfan gör du här?''
''Vårda ditt ordspråk unga dam!'' säger Eva och kollar strängt på mig, jag vänder min blick mot Justin igen och går långsamt fram till dörren.
''Köket sen Kelsey'' sa hon och jag himlade med ögonen.
''Okej mamma'' viskar jag tyst när hon går iväg mot köket.
''Vafan gör du här?''
''Vårda ditt ordspråk unga dam!'' sa han och drog mig mot honom och stängde ytterdörren bakom mig, jag la mina händer på hans bröstkorg men det hindrade inte honom från att pressa sina läppar mot mina.
''Är du helt ute ur vettet eller?!'' röt jag och smällde till honom på bröstkorgen, han tog tag i min händer och böjde sig ner och kysste mjukt mina läppar.
''Var inte så dum Kelsey, följ med tillbaka''
''Nej, släpp mig Justin!''
''Vi åker en runda och reder ut dethär, jag lovar att du får åka hit sen igen''
Jag himlar med ögonen och biter ihop mina käkben och går sedan in i huset igen.
''Jag går en runda med Justin'' sa jag till Eva innan jag gick ut i hallen igen och drog på mig skorna.
''Jag gillar inte att du umgås med han, men var försiktig!''

''Vart ska vi?'' frågade jag och spände fast bältet över brösten.
''till ett caffé''
''Vart?'' nu var mina förhör igång igen, jag skulle få reda får vartenda detalj av hans liv.
''Utanför stratford''
''Varför det?''
''Kelsey förhelvete!'' sa han och smällde till ratten.
''Varför?'' upprepade jag och ignorerade hans utbrott.
''Kels-''
''Varför?''
Hans grepp om ratten hårdnade och han tog sedan ett djupt andetag och försökte kontrollera monstret inom honom
''Du förtjänar ett skott i pannan''
Jag slog honom hårt på armen så Justin tappade balansen för en sekund.
''Är du helt jävla dum i huvudet? din jävla hora'' skrek han och kollade på mig med en arg blick. Jag stelnade till, det här var tredje gången han hade kallat mig för det.
''Stanna bilen'' sa jag och la min hand på hans arm.
''babe..-''
''Stanna bilen nu!'' skrek jag och la min hand på ratten, Justin smällde väck min hand.
''Du kommer få oss mördade!'' skrek han och spärrade upp sina ögon.
''Du förtjänar att dö för alla dom liv du har tagit!'' skrek jag och tog över ratten helt och hållet, bilen började svinga hit och dit, våra skrik och tutningar från andra bilar hördes.
''Jag har inget annat val'' sa han och smällde hårt till mig i ansiktet så jag släppte ratten, jag gömde ansiktet i händerna, Jag stelnade till i chock och kunde inte få fram ett ord. Justin parkerade på en kant av vägen och vände sig om mot mig.
''förlåt babe'' viskade han och tog mitt huvud mellan sina händer.
''Släpp mig, låt mig va!'' grät jag och skrek samtidigt, Justins ansiktsuttryck förändrades till något jag kände igen, sorg. Jag tryckte upp mig själv mot bildörren så långt ifrån Justin som möjligt.
''babe snälla..'' Justin var nära tårar, han sträckte ut handen för att röra min kind men jag vek undan av rädsla. Jag vände mig om och hoppade ut ur bilen och ställde mig i kanten av vägen och försökte vinka in bilarna, jag ska deffinitivt inte åka tillbaka med Justin. Justins armar omfamnade mig bakifrån, han bar mig mot bilen. Mot passagerar sidan och tryckte försiktigt upp mig mot bilen och tog ett mjukt grepp runt mina handleder och försökte möta min blick.
''Kolla på mig Kels''
Mitt hjärta hoppade över 4623 slag varje gång han sa mitt smeknamn, jag vägrade göra som han sa och fortsatte kolla ner på hans händer som hade ett grepp runt mina handleder. Justin la mina armar runt sin hals och la sedan sina egna runt min midja och kramade mig hårt.


 


Kommentarer
Avsändare: Onetime4years

kan inte sluta läsa SMWTR. den är för bra omg. ska läsa klart alla idag omg kan inte sluta läsa den, ilysm. YOU R THE BEST

Svar: åh omg, ni läsare är bara alltför söta & för bra. Omg det glädjer mig att du tycker om den! U R THE BEST MON CHERI, ilysm too
None None

2013-05-19 @ 15:34:24 -



Namn:

Din mail: (syns bara för mig)

Din bloggadress:

Kommentera här:

Kommer du igen?



Trackback